دانشمندان چینی: ویروس کرونا کاملا از بین نمی‌رود!



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, ویروس کرونا
گروهی از دانشمندان و پزشکان چینی پیش‌بینی کرده‌اند که ویروس کرونا به طور کامل از بین نخواهد رفت و به صورت دوره‌ای بازخواهد گشت. 

پایگاه خبری "یورونیوز" نوشت، گروهی از پژوهشگران و پزشکان چینی در پکن اعلام کردند که احتمال اینکه این ویروس همچون "سارس" کاملا از بین برود بسیار ضعیف است، زیرا می‌تواند ناقلانی بدون علائم بیماری را نیز آلوده کند؛ بنابراین مردم می‌توانند حتی بدون آنکه نشانه‌ای از تب و سرفه را بروز دهند، باعث شیوع بیشتر آن شوند.

 

"جین کی"، مدیر انستیتوی زیست شناسی پاتوژن در آکادمی علوم پزشکی چین می‌گوید: «این بیماری همه‌گیر به احتمال زیاد برای مدتی طولانی با انسان خواهد بود؛ کرونا به یک بیماری فصلی تبدیل خواهد شد و به تدریج در بدن انسان پایدار می‌شود.»

 

متخصصان چینی همچنین اعلام کردند که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه سرعت انتشار این ویروس با افزایش دما در تابستان کاهش می‌یابد، نیافته‌اند.

 

"وانگ گوئی کیانگ"، رئیس بخش بیماری‌های عفونی در بیمارستان دانشگاه پکن در این‌باره گفت: «این ویروس به گرما حساس است اما تنها زمانی که به مدت 30 دقیقه در معرض دمای 56 درجه سانتیگراد قرار بگیرد؛ اما هوا هرگز اینقدر گرم نمی‌شود.»

 

پیش از این برخی از مقامات پزشکی آمریکا نیز درباره عدم ریشه کن شدن این ویروس در تابستان و حتی تشدید فعالیت آن در پایان فصل گرما هشدار داده بودند.

 

 تسنیم  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------