دولت آمریکا مجوز داروی رمدسیویر را برای درمان کرونا صادر کرد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, داروی رمدسیویر
سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از داروی رمدسیویر را برای درمان کرونا در بیماران شدیدا بدحال صادر کرد. 

شبکه خبری ان‌بی‌سی بامداد شنبه گزارش داد که سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از این دارو را برای کودکان و بزرگسالان با علایم قطعی یا مشکوک به کرونا مجاز کرده است.

 

این سازمان اعلام کرده است که این دارو برای بیماران با وضعیت وخیم و سطح اکسیژن خون پایین و یا کسانی که در حال استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی هستند، مجاز است.

 

اقدام سازمان غذا و داوری آمریکا در حالی است که داروی رمدسیویر ساخت شرکت «گیلیاد ساینسز» پیشتر صرفا برای استفاده تحقیقاتی و آنچه کاربرد شفقت‌آمیز برای بیماران لاعلاج خوانده می‌شود، مجاز شمرده می‌شد.

 

این سازمان همچنین عوارض این دارو را اینگونه توصیف کرد: افزایش سطح آنزیم‌های کبد که ممکن است نشانه التهاب یا آسیب رسیدن به سلول‌های کبد باشد؛ و واکنش به تزریق شامل کاهش فشار خون، حالت تهوع، استفراغ، تعریق و لرز.

 

پیشتر «آنتونی فائوچی» رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو گروه ویژه مبارزه با کرونا در کاخ سفید گفته بود که این دارو تاثیر مثبت چشم‌گیری در کاهش زمان بهبودی از کرونا دارد.

 

به نوشته ان‌بی‌سی، مطالعه نشان می‌دهد بیماران بستری شده‌ای که رمدسیویر دریافت کرده‌اند به طور متوسط ظرف ۱۱ روز از بیمارستان مرخص شده‌اند، این در حالی است که زمان برای بیمارانی که مسکن مصرف می‌کنند ۱۵ روز است.

 

    

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------