اذعان چین به از بین بردن نمونه‌های گرفته شده از اولین مبتلایان به ویروس کرونا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,چین
چین اذعان کرد که به آزمایشگاه‌های غیردولتی در این کشور دستور داده تا نمونه‌های گرفته شده از اولین مبتلایان به ویروس کرونا در مراحل آغازین شیوع، را از بین ببرند. 

به گزارش ایسنا، روزنامه "South China Morning“ که در هنگ کنگ منتشر می‌شود به نقل از لیو دنگ‌فنگ، یک مقام مسئول در کمیته ملی دپارتمان علوم و آموزش بهداشت چین گفته که اقدام پکن در از بین بردن نمونه‌های گرفته شده از اولین مبتلایان به ویروس کرونا با هدف پیشگیری از وقوع خطر بر سلامت بیولوژیکی در آزمایشگاهها و جلوگیری از بلایای جانبی ناشی از بیماری‌های ناشناس انجام شده است.

 

این مقام مسئول در کمیته ملی بهداشت چین گفت زمانی که برای اولین بار در ووهان شیوع بیماری شبیه به التهاب ریوی گزارش شد، آزمایشگاههای چین در سطح ملی سرگرم تحقیق برای شناسایی عامل بیماری‌زا بودند.

 

لیو دنگ فنگ می‌گوید: زمانیکه برای اولین بار بیماری شبیه ذات‌الریه در ووهان گزارش شد نهادهای علمی ملی تلاش داشتند پاتوژن مسبب این بیماری را کشف کنند براساس تحقیقات جامع و نظر کارشناسان تصمیم گرفته شد این بیماری را به عنوان ذات‌الریه نوع دو و در زمره بیماری‌های شدیدا خطرناک طبقه‌بندی کرده و تدابیر ایمنی بیولوژیک را بر نمونه‌های جمع‌آوری شده، جابجا شده و فعالیت‌های آزمایشگاهی به مورد اجرا گذاشته و علاوه بر آن نمونه‌های اخذ شده را از بین برود.

 

روابط چین و آمریکا در دوره اخیر و در پی پاندمی کرونا که تاکنون باعث جان‌باختن بیش از 300 هزار تن در سرتاسر جهان شده است تا حدود زیادی متشنج شده است. اختلافات و تبادل اتهام‌ها میان چین و آمریکا در ماه‌های اخیر درباره ویروس جدید کرونا ادامه یافته دو کشور را تا آستانه قطع رابطه پیش برده است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنج‌شنبه اظهار داشت که او در شرایط کنونی دیگر حاضر به ارتباط با همتای چینی‌اش نیست.

 

چین اکنون در صحنه بین‌المللی با اتهام‌هایی از سوی کشورهای جهان مواجه است که آن را در فاجعه انتشار سریع ویروس کرونا به نقاط مختلف جهان مقصر می دانند.

 

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا بارها چین را متهم کرده بود که در اواخر سال گذشته مانع از ارائه نمونه‌های ویروس کرونای گرفته شده از بیماران چینی شده و آنها را به طور زودهنگام از بین برده است.

 

از طرفی بنا به یادداشت صادره در فوریه 2020 از سوی کمیته منطقه‌ای بهداشت چین از تمامی کسانی که با نمونه‌های گرفته شده از اشخاص مبتلا به کرونا تعامل داشته‌اند خواسته شده تا بدون موافقت طرف‌های ذیربط به تحویل این نمونه‌ها اقدام نکنند.

 

بنا به این یادداشت از آزمایشگاه‌های غیر دولتی که نمونه‌هایی را در مراحل آغازین انتشار بیماری کرونا به دست آورده‌اند خواسته شده که یا آنها را از بین برده و یا به مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماریها ارسال کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------