اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

بیماری کووید ۱۹ با نشانه سکته مغزی ظاهر می شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,بیماری کووید ۱۹
شواهد نشان می دهد نوع شدید و حاد بیماری کووید ۱۹ ممکن است از طریق سکته ظاهر شود. 

به گزارش مهر، بیماری کووید ۱۹ ناشی از کروناویروس به ریه‌ها حمله کرده و با علائمی نظیر تب، سرفه، تنگی نفس یا مشکلات تنفسی بروز می‌کند. اما حال پزشکان متوجه علامت دیگری از ابتلاء به این بیماری شده اند. بیماران جوان دارای علائم خفیف بیماری کووید ۱۹، سکته مغزی را تجربه می‌کنند.

 

پزشکان بیمارستان مونت سینای نیویورک اخیراً شاهد افزایش موج سکته در بین بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شده اند. نکته جالب در این باره این است که رده سنی این گروه از بیماران ۳۳ تا ۴۹ سال بوده است.

 

محققان بعد از بررسی برخی موارد دریافتند تمامی این بیماران مبتلا به کووید ۱۹ یک نوع سکته کُشنده موسوم به سکته‌های مغزی عروق بزرگ را تجربه کردند.

 

از آنجائیکه هیچ یک از این بیماران هیچ نوع فاکتور پرخطر سکته را نداشتند، پزشکان معتقدند نوع حاد بیماری کووید ۱۹ از طریق مشکلات نورولوژیکی خودش را متجلی می‌کند.

 

به عقیده پزشکان، کروناویروس جدید فقط بر ریه‌ها تأثیر نمی‌گذارد و احتمالاً تأثیر خطرناکی بر عروق خونی هم دارد. بطوریکه منجر به ایجاد لخته‌های خون در بدن شده و مانع از رسیدن جریان خون به مغز و در نتیجه سکته مغزی می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------