عدم رعایت موارد بهداشتی مشمول جریمه شود/انجام تست رایگان پی.سی.آر در مراکز جامع سلامت دانشگاه‌ها



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, بهداشت
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در مراکز جامع سلامت حوزه بهداشت دانشگاه‌های کل کشور، خدمات ویژه از جمله تست رایگان پی.سی.آر با کیفیت تضمین شده کشوری ارائه می‌شود. 

به گزارش ایلنا،‌ علیرضا دلاوری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تعداد موارد ابتلا بالا رفته است. در برخی موارد ممکن است برخی از تصمیم‌گیری‌ها به عنوان سیاست اعلام شود برای مثال سیاست حضور اختیاری دانش آموزان در مدارس که این سیاست اختیاری برای این نیست که دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا کنند،‌ بلکه براساس شرایط شهرستان،‌ استان و یا محله باید در این باره تصمیم‌گیری شود و براساس آن اجازه حضور دانش‌آموزان در مدارس داده شود. 

 

او ادامه داد:  اگر در یک مدرسه یا دانشگاه به این جهت که نمی توانیم امتحان را مجازی برگزار کنیم، بچه‌ها را مجبور به امتحان حضوری کنیم این باعث ابتلا و گرفتاری و انتقال بیماری و افزایش چرخه این ویروس می‌شود. 

 

دلاوری گفت: باید مانند بستن کمربند ایمنی که تا زمانی که اجباری نشد کسی آن را انجام نداد، از دولتمردان و ستاد ملی کرونا خواهش می‌کنم  به سمتی برویم که یکسری موارد اجباری همراه با جرائم باشد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران افزود:  زمانی که در  مراسمی ۱۲۰ نفر مبتلا می شوند ۱۲۰ نفر آمار بیمارستانی افزایش می یابد و با توجه به ۴ درصد شانس مرگ و میر، مرگ ۵ نفر از همین افراد که از دست رفتند قابل جبران نیبست. 

 

دلاوری گفت: فردی که اقدام به برگزاری مراسم و مجلسی می‌کند و اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کند باید پاسخگوی این موارد باشد. 

 

او همچنین با اشاره به وجود مراکز جامع سلامتی در حوزه بهداشت دانشگاه‌های کل کشور گفت: این مراکز جامع سلامت مختص بیماری های حاد تنفسی است. اگرچه که علائم ممکن است متغیر باشد اما این مراکز خدمات ویژه از جمله تست رایگان پی.سی.آر با کیفیت تضمین شده کشوری ارائه می دهند. 

 

دلاوری از مردم درخواست کرد تا به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت آگاهی داشته باشند و به حوزه سلامت اطمینان کنند تا بتوانند سلامتی بهتری را به دست آورند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------