اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تولید پروتئین مصنوعی از کنه برای درمان کرونا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,پروتئین مصنوعی
کنه ها اگر چه به علت مکیدن خون انسان ها حشرات محبوبی نیستند، اما محققان موفق به تولید نوعی پروتئین مصنوعی با استفاده از کنه ها شده اند که در نجات جان انسان ها موثر است.

 به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، پروتئین مصنوعی تهیه شده از بدن کنه کارکردهای درمانی موثری دارد و در پزشکی نیز قابل استفاده خواهد بود.  

 

هنگامی که یک کنه انسان را نیش می زند ، پروتئینی را از طریق بزاق خود ترشح می کند که ترکیب آن با مولکول های خون انسان ها موجب واکنش سیستم ایمنی بدن می شود. این فرایند به هجوم گلبول های سفید به منطقه آسیب دیده منجر می شود.

 

محققان استرالیایی می گویند با جدا کردن این پروتئین از کنه و مقابله با واکنش آن با خون، می توان از آن برای کمک به سیستم ایمنی بدن استفاده کرد. البته پژوهشگران برای تقویت این پروتئین از مولکول های سولفات کمک گرفته اند و از این طریق کارآیی پروتئین مذکور را افزایش داده اند.

 

بررسی های اولیه نشان می دهد این روش جدید تقویت سیستم ایمنی حتی در درمان بیماری های جدیدی مانند کرونا نیز موثر خواهد بود و از این طریق می توان از آسیب دیدن ریه ها توسط ویروس مهاجم کرونا جلوگیری کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------