کلید افزایش طول عمر انسان پیدا شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,طول عمر انسان
محققان با آزمایش گونه‌های جانوری توانستند کلید افزایش طول عمر انسان را شناسایی کنند. 

به گزارش پایگاه خبری ساینس‌دیلی، در این تحقیقات مشخص شد نوعی داروی سقط جنین موسوم به میفپریستون موجب افزایش طول عمر مگس‌های میوه ماده پس از جفت‌گیری می‌شود. این دارو در بدن مگس میوه ماده، موجب کاهش قابلیت تولید مثل، تغییر واکنش ذاتی سیستم ایمنی و افزایش طول عمر می‌شود. در بدن انسان نیز این دارو اثر مشابهی بر تولید مثل و واکنش ایمنی دارد.

 

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با مطالعه ژن‌ها، مولکول‌ها و فرایندهای متابولیک که با مصرف دارو دستخوش تغییر شدند، توانستند مولکولی موسوم به هورمون جوانی را شناسایی کنند که نقش محوری دارد. این مولکول، رشد مگس میوه از زمان شکل‌گیری تخم تا بلوغ را تنظیم می‌کند.

 

داروی میفپریستون با از بین بردن پپتیدهای جنسی نر که پس از جفت‌گیری وارد بدن ماده شده و فرایند متابولیک آن را تغییر می‌دهد و موجب التهاب و واکنش سیستم ایمنی می‌شوند،‌ قادر است اثرات هورمون جوانی را افزایش دهد. تغییر فرایندهای متابولیک مگس میوه را در برابر مولکول های سمی تولید شده توسط باکتری‌های موجود در میکروبیوم آن، حساس‌تر می‌کند. اما میفپریستون تمام تغییرات مذکور را کنترل می‌کند.

 

محققان می گویند: مسیرهای متابولیک که پس از جفت‌گیری در مگس‌هاس میوه دچار تغییر می‌شوند، در انسان‌ها نیز وجود دارد و با سلامت و طول عمر انسان مرتبط است. محققان معتقدند با کنترل این مسیرهای متابولیک در انسان می‌توان طول عمر را افزایش داد.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of Gerontology: Biological Sciences منتشر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------