نمکی: یافتن داروی گیاهی برای کرونا توهم است/ ویروس کرونا پیچیده است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,نمکی
وزیر بهداشت گفت: تعجب می‌کنم که گاهی می‌گویند یک داروی گیاهی یا پروتکل درمانی یافته‌اند که حتماً کرونا را درمان می‌کند، این تفکر نوعی توهم است. 

به گزارش مهر، سعید نمکی در جلسه کمیته علمی مشورتی مبارزه با کووید١٩ که با حضور رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد با بیان اینکه توانستیم دستاوردهای قابل توجهی را در عرصه بین‌المللی داشته باشیم، گفت: با توجه به شناخت علمی که از ویروس داشتم برایمان مشخص بود که با پدیده جدیدی روبه‌رو هستیم و باید خودمان را برای هر دگرگونی و تحولی آماده کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه در اواسط اسفند سال قبل نامه‌ای به معاونت تحقیقات و فناوری نوشته و عنوان کردم که با توجه به شیوع کرونا در کشور می‌طلبد تیم‌های علمی به این امر مهم بپردازند افزود: همواره معتقد بودم نباید در تهران بنشینیم و برای همه نقاط مملکت تصمیم بگیریم زیرا همه علم مملکت در تهران نیست و استفاده از ظرفیت علمی استان‌ها بزرگترین مسئولیت ماست.

 

وزیر بهداشت تاکید کرد: نباید تنها در جامعه پزشکی دنبال پاسخ سوال‌هایمان باشیم اما متأسفانه این خواهش من به درازا انجامید. باید بتوانیم پارلمانی از علمای رشته‌های مختلف مؤثر بر کنترل بیماری در ستاد مرکزی وزارتخانه داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید خودمان را برای یک راه سنگلاخی در آینده آماده کنیم زیرا هر کس فکر کند که بهترین مدل درمان و بیماریابی را یافته و اگر در آینده با همین مدل ادامه بدهد موفق خواهد بود، نشان‌دهنده توهم است گفت: باید یک ماه صبر کرد تا بدانیم این ویروس شترگاوپلنگ تحت تأثیر کدام دارو قرار خواهد گرفت.

 

نمکی بیان داشت: من تعجب می‌کنم که گاهی می‌گویند یک داروی گیاهی یا پروتکل درمانی یافته‌اند که حتماً کرونا را درمان می‌کند، این تفکر نوعی توهم است.

 

وی افزود: واکسن سازی کاری تیمی است و هیچ جای دنیا یک یا دو نفر یک واکسن را نمی‌سازند.

 

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه انواع مختلفی از این ویروس را داریم، افزود: امیدواریم بتوانیم آن را مدیریت کنیم.

 

وی با درخواست اینکه افراد از هیچ اظهار نظری دریغ نکنند، گفت: درب این وزارتخانه بر روی همه باز است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------