اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

کرونا دیگر مهمان ما نیست / ۳۰ روز طلایی برای کنترل ویروس



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به روزهای کرونایی کشور و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: کرونا دیگر مهمان ما نیست، بلکه صاحب خانه ای است که تا مدت ها با ما خواهد بود.

 به  گزارش مهر ؛کامران آقاخانی، اظهار داشت: باید بگویم کرونا دیگر مهمان نیست و صاحب خانه است و تا مدت ها با ما خواهد بود تا زمانی که درمان قطعی یا واکسنی برای آن ساخته شود، باید کار و زندگی و آموزش و درمان را بر این پایه برنامه ریزی کنیم.

 

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: در ماه های گذشته از نزدیک شاهد جان فشانی کادر درمان بودم، واقعیت تلخ این است که کادر درمان مستهلک شده است و اگر حمایت نشوند، از ادامه فعالیت ناتوان خواهند شد.

 

وی افزود: حمایت از کادر درمان فقط حمایت مالی نیست، بلکه کمک مردم را طلب می کند و آن کمک چیزی نیست به جز آن که دستورالعمل های بهداشتی به دقت رعایت شود.

 

آقاخانی گفت: قطعا همکار پرستاری که ماهانه ۳تا ۴ میلیون دریافتی دارد و ۱۵ شیفت در بخش کرونا دارند، به دلیل عشق به کار خود و سوگندی که یاد کرده ثابت قدم باقی مانده است.

 

وی افزود: به جرات می گویم اگر مردم یک ماه به طور جدی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و پیشگیری های لازم را انجام دهند، این بیماری به سرعت محدود خواهد شد و تعداد مبتلایان از تعداد انگشتان دست نیز کمتر خواهند بود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار داشت: متاسفانه تا زمانی که این بیماری جدی گرفته نشود، مردم در مراسم عروسی، عزا و تجمعات شرکت کنند، برنامه مسافرت ها برقرار باشد، در استفاده از ماسک سهل انگاری کنند، این بیماری با همین شدت باقی خواهد ماند و این ویروس جولان خواهد داد و به راحتی عزیزان ما را گرفتار کرده و به کام مرگ می کشاند.

 

وی تاکید کرد: وظیفه مردم پیشگیری و رعایت دستورالعمل ها است و کادر درمان نیز وظیفه دارد به بیماران خدمت کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------