ویانا، قربانی کوچک کرونا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویانا
جامعه پزشکی اصفهان در آستانه روز پزشک با مرگ کودک ۸ ساله یکی از پزشکان مدافع سلامت داغدار شد. 

ویانا دختر ۸ ساله کیوان محمدی، پزشک مدافع سلامت، بامداد پنجشنبه (۳۰ مردادماه) بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گو با ایسنا، ضمن تسلیت درگذشت این کودک به خانواده او و جامعه پزشکی، اظهار کرد: دکتر کیوان محمدی از پزشکان متخصص بیمارستان چمران و دکتر فهیمه ثابت از پزشکان بیمارستان الزهرا(س) اصفهان هستند که درگیر کرونا شده و در قرنطینه خانگی بودند.

 

آرش نجیمی با اشاره به اینکه این کودک ۸ ساله چند روزی علائم خفیف ابتلا به بیماری کووید۱۹ را داشته، افزود: متاسفانه کودک به شوک رفت و به طور ناگهانی فوت کرد.

 

وی با بیان اینکه این کودک ابتدا علائم خفیف بیماری کووید۱۹ را داشت و حتی علائم شدید نبود که نیازی به بستری داشته باشد، گفت: مرگ ناگهانی این کودک جامعه پزشکی اصفهان را به شدت متأثر کرد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون وضعیت کل استان اصفهان از نظر شیوع کرونا قرمز و ۱۱ شهرستان نارنجی است، تاکید کرد: اگر کمی سهل انگاری و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و ماسک زدن صورت گیرد هر لحظه احتمال دارد ۱۱ شهرستان نارنجی نیز به شهرستان های قرمز استان اضافه شوند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز برخی افراد در جامعه کرونا را جدی نمی گیرند، خاطرنشان کرد: کرونا در هر سنی قربانی می گیرد و می تواند باعث مرگ شود، درحالی که برخی هنوز خطر آن را درک نکرده اند و نمی دانند که هر لحظه ممکن است خود و یا اعضای خانواده شان درگیر بیماری شوند که عواقب آن مشخص نیست.

 

نجیمی در ادامه با اشاره به اضافه شدن بیمارستان الزهرا(س) از روز اول شهریور به بیمارستان های مرجع کرونا، گفت: با اضافه شدن بیمارستان الزهرا(س) و نیز یکی از بیمارستان های تامین اجتماعی که قول ۲۵۰ تخت داده است امیدواریم مشکلی از نظر ارائه خدمات به بیماران کووید۱۹ نداشته باشیم، اگرچه امیدواریم به جای افزایش تخت های بیمارستانی، تعداد بیماران کمتر شود.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تجمع برخی از پرسنل بیمارستان خورشید اصفهان در روز گذشته (شنبه_۱ شهریورماه)، تصریح کرد: این پرسنل بیمارستان هفته پیش جلسه صمیمانه ای با رییس و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشتند و در آن جلسه خواسته های خود را مطرح کردند.

 

وی ادامه داد: بخشی از خواسته های این افراد که از طرف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قابل پیگیری بوده کاملا اجرا شده است، اما یکسری از خواسته های آنها ارتباطی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ندارد.

 

نجیمی یکی از خواسته های این افراد را فرسودگی و خارج شدن بیمارستان خورشید از چرخه درمان بیماران کووید۱۹ عنوان و تصریح کرد: از اول شهریورماه بیمارستان خورشید از چرخه درمان بیماران کووید۱۹ خارج شد و پذیرش جدید کرونا ندارد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی دیگر از خواسته های پرسنل بیمارستان خورشید را پرداخت پاداش های کرونا برشمرد و افزود: تاکنون اعتباری که وزارت بهداشت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به این منظور قرار داده، طی دو نوبت به حساب پرسنل درگیر کرونا واریز شده است.

 

وی اضافه کرد: برخی از تجمع کنندگان خواستار تغییر قراداد و رابطه استخدامی خود هستند و این درحالی است که هرگونه تغییر قوانین و وضعیت استخدامی و نوع قرادادها نیاز به مجوز سازمان برنامه و بودجه به وزارت بهداشت، و وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی دارد و تا زمانی که مجوزها صادر نشود کاری نمی توان کرد.

 

نجیمی با تاکید براینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیگیر تغییر وضعیت این پرسنل است، خاطرنشان کرد: خیلی از این افراد از همکارانی هستند که به صورت شرکتی و قرارداد ۸۹ روزه با بیمارستان همکاری می کنند و جزو پرستاران پیمانی و استخدامی نیستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------