جان باختگان کرونا در کشور به بیش از ۲۶ هزار نفر رسید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سخنگوی وزارت بهداشت
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۵۷ هزار و ۲۱۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسیده است.  

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۹ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۶۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۵۷ هزار و ۲۱۹ نفر رسید.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.

 

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۸۰ هزار و ۹۵۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: تاکنون چهار میلیون و ۱۴ هزار و ۸۲۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وی افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

وضعیت کرونا در استان مازندران

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در استان مازندران گفت: پس از عبور از خیز بسیار شدید بیماری در اسفند سال گذشته و خیز دوم بیماری در اواخر تیر تا اوایل مرداد سال جاری، از نیمه مرداد نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان مازندران روند نزولی به خود گرفت و در شهریور ماه این روند کاهشی متوقف و در حال حاضر به یک پایداری نسبی رسیده است.

 

وی ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های بهشهر، رامسر، سوادکوه، کلاردشت و گلوگاه در استان مازندران در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بابل، تنکابن، جویبار، چالوس، عباس‌آباد، محمودآباد و نوشهر در وضعیت هشدار و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط بیماری قرار دارند.

 

میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران

لاری درباره میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مازندران اظهار کرد: میانگین استفاده از ماسک توسط مردم در مراکز و اماکن عمومی استان مازندران ۵۴.۳ درصد است که بیشترین میزان استفاده در شهرستان بهشهر و کمترین میزان در شهرستان نوشهر گزارش شده است. به طور کلی میانگین استفاده از ماسک در کلیه گروه‌ها از جمله مراکز و اماکن عمومی، وسایل نقلیه و همچنین کارمندان اداره‌ها، بانک‌ها و شاغلان اصناف و صنایع استان مازندران پایین‌تر از میزان متوسط کشوری است. بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مازندران در مساجد و دفاتر پیشخوان دولت و کمترین میزان رعایت در رستوران‌های این استان گزارش شده است.

 

از سفر به مازندران خودداری کنید

وی بیان کرد: درخواست ما از همه هموطنان این است که از اقدام به هرگونه سفر غیر ضروری به استان مازندران به طور جد خوداری کنند و فراموش نکنیم که بروز رفتارهای اجتماعی پرخطر تاثیر زیادی در شیوع هرچه گسترده‌تر بیماری در کشور خواهد گذاشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------