اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

قهوه خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش می دهد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,قهوه
طبق گزارش جدید محققان، کافئین موجب کاهش خطر بیماری پارکینسون در افرادی می شود که دارای جهش ژنی مرتبط با این اختلال حرکتی هستند. 

به گزارش مهر، دکتر «گریس کراتی»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان عمومی ماساچوست، در این باره می‌گوید: «نتایج این مطالعه بسیار جالب است. ممکن است از میزان کافئین موجود در خون به عنوان نشانگر زیستی برای کمک به شناسایی افراد دارای ژن ابتلاء به بیماری پارکینسون استفاده شود.»

 

مطالعات قبلی نشان داده اند که کافئین در افرادی که فاکتورهای خطر ژنتیکی ندارند می‌تواند از ابتلاء به پارکینسون محافظت کند. این مطالعه جدید با تمرکز بر جهش ژن LRRK۲ که خطر ابتلاء به پارکینسون را افزایش می‌دهد، بوده است.

 

همه افراد مبتلا به این جهش ژنی به بیماری پارکینسون مبتلا نمی‌شوند، از اینرو دانشمندان در تلاش برای شناسایی سایر عوامل ژنتیکی یا محیطی که در آن نقش دارند، هستند.

 

این مطالعه شامل ۱۸۸ بیمار مبتلا به پارکینسون و ۱۸۰ فرد فاقد این بیماری بود. هر دو دارای افرادی با جهش ژن LRRK۲ و بدون آن بودند.

 

در بین افراد دارای این جهش ژنی، افراد مبتلا به پارکینسون در مقایسه با افراد فاقد پارکینسون، غلظت کافئین خون شأن، ۷۶ درصد کمتر بود.

 

در بین افراد فاقد این جهش ژنی، افراد مبتلا به پارکینسون در مقایسه با افراد فاقد پارکینسون، غلظت کافئین خون شأن، ۳۱ درصد کمتر بود.

 

محققان دریافتند افراد مبتلا به پارکینسون دارای جهش ژنی، در مقایسه با افراد دارای جهش ژنی و فاقد جهش ژنی که مبتلا به پارکینسون نبودند، میزان مصرف کافئین روزانه شأن ۴۱ درصد کمتر بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------