جراحی که خطر ابتلا به سرطان پانکراس را کاهش می‌دهد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سرطان پانکراس
محققان در تازه‌ترین مطالعه خود دریافتند، نوعی از جراحی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس را در افراد مبتلا به اضافه‌وزن و دیابت به میزان قابل توجهی کاهش دهد. 

به گزارش فارس به نقل از بریتیش‌آسیا‌نیوز، پژوهشی که طی یک دوره ۲۰ ساله انجام شده است، نشان می‌دهد که جراحی چاقی (Bariatric surgery) می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس را در افراد مبتلا به اضافه‌وزن و دیابت به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

محققان دریافته‌اند که کاهش وزن یا جراحی چاقی خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را در افراد چاق مبتلا به دیابت به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

این مطالعه که در مجله UEG منتشر شده است، ۱۴۳ هزار و ۵۵۰ بیمار مبتلا به دیابت و چاقی را طی یک دوره ۲۰ ساله مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

 

در کل ۱۰ هزار و ۶۲۰ بیمار در این مطالعه تحت عمل جراحی چاقی (کاهش وزن) قرار گرفتند، عملیاتی که به بیماران کمک می‌کند تا با ایجاد تغییراتی در سیستم هضم، وزن خود را کاهش دهند.

 

این تحقیق نشان داد که بیماران چاق مبتلا به دیابت در صورتی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته باشند، به طور قابل توجهی کمتر به سرطان پانکراس مبتلا می‌شوند.

 

اسلم، نویسنده ارشد مطالعه گفت:  تحقیقات قبلی نشان داده بود جراحی چاقی می‌تواند به بهبود سطح فشار خون بیماران مبتلا به دیابت کمک کند و پژوهش کنونی حاکی از آن است، جراحی چاقی می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان پانکراس نیز کمک کند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------