انتشار بیشتر کرونا در فصول سرد سال به طور علمی ثابت شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
بررسی محققان آمریکایی نشان می دهد این تصور که ویروس بیماری کرونا در فصول سرد سال بیشتر شیوع پیدا کرده و افراد بیشتری را آلوده می کند از نظر عملی نیز دقیق و درست است.

به گزارش فارس به نقل از مدیکال نیوز، بر اساس پژوهشی جدید ذرات حاوی ویروس کرونا در هوای سرد از ثبات و پایداری بیشتری برخوردار هستند و راحت تر منتقل می شوند و لذا در فصل سرما احتمال ابتلا به این بیماری موذی افزایش می یابد.

 

یک راه مهم برای شیوع ویروس کرونا در فصل زمستان انتشار ذرات تنفسی شکل گرفته بر اثر سرفه یا عطسه است. این ذرات در فصل سرما استواری و پایداری بیشتری دارند و به علت سکون هوا بیشتر در فضای آزاد و حتی بسته باقی می مانند و لذا در پاییز و زمستان باید در انتظار فعالیت بیشتر این ذرات باشیم.

 

* تاثیر سرما بر پروتئین های کرونا

یک خطر نگران کننده دیگر تکثیر گسترده تر پروتئین های نوکلئوکپسید ویروس کرونا در ماه های اخیر است که پیش بینی می شود در فصل زمستان نیز بیشتر شود و نتیجه این امر احتمال بیشتر ابتلا به کرونا خواهد بود.

 

این تحولات ماندگاری ویروس کرونا بر روی سطوح مختلف را نیز بیشتر می کند و از همین رو در فصل زمستان و پاییز باید اصول بهداشتی را در زمان لمس این سطوح بیشتر رعایت کرد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------