نتایج جدید محققان درباره نقش ماسک در پیشگیری از گسترش کرونا | ابر کروناویروس چگونه در ۵ ثانیه تشکیل می‌شود؟



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
محققان دریافته‌اند ۵ تا ۸ ثانیه نخست پس از سرفه در تعلیق ترشحات تنفسی موجود در هوا و گسترش بیماری بسیار مهم است. پس از این زمان، ابری از کروناویروس شروع به پخش شدن می‌کند. 

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز نوشت: پزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند سرفه می‌تواند ابری از ویروس کرونا را در فضای اتاق پخش کند و به همین دلیل استفاده از ماسک در کوچک شدن بزرگی و میزان گسترش این ابر ویروسی تاثیر چشمگیری دارد.

 

در این بررسی آمده است: حجم این ابر کروناویروس به هنگامی که فرد ماسک به صورت خود نداشته باشد هفت برابر بزرگ‌تر از هنگام استفاده از ماسک جراحی و ۲۳ برابر بزرگ‌تر از هنگام استفاده از ماسک N۹۵ است.

 

متخصصان هندی گفتند: در بررسی‌های خود دریافتیم هر آنچه مسافت ابر کروناویروس را کاهش دهد همچون ماسک، دستمال یا سرفه کردن در آرنج می‌تواند ناحیه‌ای را که در آن ترشحات تنفسی هنگام سرفه پراکنده می‌شود کاهش دهد و بنابراین احتمال ابتلا به عفونت کمتر می‌شود.

 

به گفته محققان ۵ تا ۸ ثانیه نخست پس از سرفه در تعلیق ترشحات تنفسی موجود در هوا و گسترش بیماری بسیار مهم است. پس از این زمان، ابری از کروناویروس شروع به پخش شدن می‌کند.

 

یافته‌های این مطالعه به محققان کمک می‌کند به فرمولی برای تعیین حداکثر تعداد افرادی که می‌توانند در یک بخش بیمارستان باشند، دست پیدا کنند. همچنین یافته‌های فوق به تعیین میزان گردش هوا در فضای اتاق، آسانسور، سالن سینما، خودرو، کابین هواپیما یا رستوران و کاهش احتمال ابتلا به عفونت نیز کمک می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------