اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

محدودیتها تا پایان سال ادامه دارد/ بررسی وضعیت تهران به صورت ویژه



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,حسین ذوالفقاری
رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طرح‌های جامع هوشمند محدودیت‌های کرونایی تا پایان سال تداوم دارد و اگر می‌خواهیم این محدودیت‌ها کم شود باید رعایت کنیم. 

به گزارش مهر، حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: مشکل ما این است که پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی مورد توجه همه اقشار قرار نگرفته است.

 

وی افزود: بر اساس طرح جامع هوشمند محدودیت‌های کرونایی، هر هفته وضعیت استان‌ها بررسی می‌شود یعنی اگر استانی این هفته وضعیتش از قرمز به نارنجی تقلیل پیدا کرده بود، محدودیت‌ها کم می‌شود اما اگر در هفته آینده وضعیت به حالت قرمز برگشته باشد محدودیت‌ها بیشتر می‌شود.

 

ذوالفقاری با اشاره به تشریح وضعیت قرمز، نارنجی و زرد در استان‌ها گفت: اگر به ازای هر صد نفر ۱۰ نفر بستری باشد وضعیت شهر قرمز است، اگر بستری‌ها زیر عدد ۶ باشد یعنی بین ۶ تا چهار باشد وضعیت نارنجی است و اگر زیر عدد چهار باشد وضعیت زرد است.

 

وی گفت: طرح‌های جامع هوشمند محدودیت‌های کرونایی تا پایان سال تداوم دارد و اگر می‌خواهیم این محدودیت‌ها کم شود باید رعایت کنیم.

 

رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: اعمال محدودیت‌ها، مشارکت مردم، اجرای طرح قرارگاه شهید قاسم سلیمانی، اجرای تست‌های گسترده کرونا، آموزش و رعایت پروتکل‌ها تنها بخشی از کار است و طرح‌های گسترده‌ای برای کاهش شیوع کرونا در کشور داریم.

 

وی اعلام کرد: ما از وزارت بهداشت درخواست کرده‌ایم طبق بررسی‌هایشان به ما بگویند کدام برنامه تداوم بهتری در کشور دارد تا بتوانیم تمرکزمان را بر آن بگذاریم.

 

ذوالفقاری گفت: ما در کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا آمادگی داریم تا جلسه مخصوصی برای بررسی وضعیت پایتخت و در نظر گرفتن محدودیت‌ها برای تهران صحبت کنیم و اگر مسئولان این استان طرحی داشته باشند می‌توانیم یک الی دو جلسه را به بررسی طرح‌های مربوط به وضعیت پایتخت اختصاص دهیم.

 

وی در پایان گفت: اولویت اول ما سلامت مردم است اما این موضوع به این منزله نیست که به سایر موضوعات اجتماعی و اقتصادی توجه نکنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------