اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

هیدروژن درمانی به بهبود بیماران کرونایی کمک می کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,هیدروژن درمانی
محققان در مطالعه ای جدید دریافتند به کارگیری هیدروژن درمانی به عنوان یک درمان کمکی در مورد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ حاد موثر است. 

به گزارش مهر، محققان بیمارستان سیچوآن چین دریافتند هیدروژن دارای خواص ضداکسایشی، ضدالتهابی و تنظیم کننده هورمونی است.

 

بررسی مطالعات نشان می‌دهد استفاده از هیدروژن می‌تواند بروز واقعه توفان مخرب سیتوکینی و همچنین آسیب ریوی ناشی از کروناویروس را در مرحله اولیه بیماری کووید ۱۹ کاهش دهد و در نهایت بروز بیماری شدید کاهش یابد.

 

به گفته تیم تحقیق، درمان با هیدروژن مولکولی دارای پتانسیل تبدیل به درمان کمکی جدید برای کووید ۱۹ است اما کارآیی و ایمنی این نوع درمان باید تحت آزمایشات بالینی قرار گیرد.

 

طبق گزارشات پاندمی کووید ۱۹ تاکنون موجب بیماری بالغ بر ۵۵.۵ میلیون نفر در جهان شده و نوع شدید آن عامل مرگ بیش از ۱.۳۴ میلیون نفر بوده است.

 

مشخص شده است که کروناویروس موجب بروز توفان سیتوکینی یا التهاب شدید در برخی افراد می‌شود. این نوع توفان سیتوکینی غالباً در نوع شدید بیماری دیده شده که می‌تواند منجر به مرگ هم شود. اما نتایج مطالعه نشان می‌دهد هیدروژن درمانی موجب کاهش شدید این بیماری شده و می‌تواند به عنوان یک درمان کمکی استفاده شود.

 

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------