اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

هورمون‌های استرس سلول‌های خفته سرطانی را بیدار می‌کنند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, سلول‌های خفته سرطانی
نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد استرس بیش از حد و فعال شدن هورمونهای مرتبط با آن در بدن باعث می‌شود که سلول‌های خفته سرطانی بیدار شوند.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، در بسیاری از موارد دانشمندان و پزشکان بعد از درمان موفق تومورهای سرطانی شاهد فعال شدن مجدد این تومورها هستند. اما نمی‌توانند به شکلی روشن عامل این مساله را توضیح دهند. تحقیقات تازه حاکیست فعالیت هورمونهای استرس یکی از علل اصلی بیدار شدن تومورهای سرطانی خفته است.

 

حتی بعد از دقیق‌ترین موارد درمان سرطان باز هم نمی‌توان مطمئن بود که این بیماری موذی به طور کامل ریشه کن شده باشند. تومورهای سرطانی گاهی بی سروصدا در بدن افراد باقی می‌مانند و بعد از سال‌ها ناگهان فعال می‌شوند و توضیح دلیل این رویداد تا به حال ممکن نبوده است.

 

پژوهشی که در این زمینه توسط محققان روس، آلمانی و آمریکایی انجام شده نشان می‌دهد اگر سطح استرس افرادی که بیماری سرطان در آنها مداوا شده کنترل شود، می‌توان امیدوار بود که در دراز مدت شاهد رشد مجدد تومورهای سرطانی در این افراد نباشیم.

 

تحقیقی که در این زمینه بر روی موش‌ها و سپس بر روی ۸۰ فرد مبتلا به سرطان ریه صورت گرفته صحت این مساله را ثابت می‌کند. اما فعل و انفعالاتی که بعد از فعالیت شدید هورمون‌های سرطانی در نهایت موجب بیدار شدن تومورهای خفته سرطانی می‌شود هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------