اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

گیاه مریم گلی و نعنا در بهبود کووید ۱۹ موثرند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کووید ۱۹
محققان دریافتند دمنوش گیاه مریم گلی و پِریلا (نعنا ارغوانی) می تواند همچون یک عامل پیشگیرانه عمل کند و به درمان عفونت های کروناویروس هم کمک نماید. 

به گزارش مهر، دانشمندان آلمانی دانشگاه دوسنبرگ در مطالعه‌ای جدید اثبات کردند که دم نوش مریم گلی و پریلا دارای تأثیرات ضدویروسی بر کروناویروس است.

 

تیم تحقیق مشاهده کرد دم نوش آماده شده از جوشانده برگ‌های گیاه پریلا و مریم گلی موجب ایجاد فعالیت ضدویروسی علیه کروناویروس در سلول‌های انسانی می‌شود.

 

حتی زمانیکه سلول‌ها برای مدت کوتاه نیم ساعت تحت درمان با این عصاره قرار گرفتند این عملکرد ضدویروسی کاملاً مشهود بود از این‌رو هم می‌توان به عنوان روشی برای درمان و هم روشی برای پیشگیری از آن استفاده کرد.

 

محققان معتقدند در شرایط کنونی پاندمی کووید ۱۹، شاید بتوان با این مواد ارزان و قابل دسترس به پبشگیری نسبی از بیماری کمک کرد.

 

گیاه پریلا در آسیا و گیاه مریم گلی در اروپا و آمریکا شهرت بیشتری دارد. حتی در مناطقی از ژاپن، معتقدند گیاه پریلا می‌تواند ۱۰ سال به طول عمر انسان اضافه کند.

 

محققان معتقدند عصاره گیاه مریم گلی و پریلا دارای فعالیت‌های ضدمیکروبی هستند.

 

خواص ضدویروسی مریم گلی عمدتاً ناشی از ترکیباتی موسوم به safficinolide است که در برگ‌ها و ساقه گیاه یافت می‌شود.

 

در مطالعات قبلی مشخص شده بود که عصاره گیاه مریم گلی با ممانعت از ورود ویروس HIV به سلول‌های هدف به شکل قابل توجهی مانع از فعالیت این ویروس عامل بیماری ایدز می‌شود.

 

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------