چرا اروپایی‌ها تمایلی به دریافت واکسن کووید – ۱۹ ندارند؟/جدول زمانی فائوچی برای شکست کرونا در آمریکا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,واکسن کووید 19
نتایج تحقیقات جدید حاکی است که مردم اروپا تمایل چندانی به دریافت واکسن کووید – ۱۹ ندارند که شاید دلیل آن نگرانی از عوارض جانبی واکسن باشد. 

به گزارش  ایرنا به نقل از شبکه تلویزیون جهانی چین (CGTN)، نتایج مطالعه جدید نشان می دهد که بیش از نیمی  از اسپانیایی ها تمایلی به واکسینه شدن در برابر کووید – ۱۹ ندارند و این نگرانی از بابت اکراه مشابه به دریافت واکسن در سراسر اروپا رو به افزایش است.  

 

این نظرسنجی که از ۲  هزار و ۱۳۰ نفر از مردم اسپانیا انجام شد، مشخص کرد درحالی که یک سوم از جمعیت این کشور بی درنگ آماده دریافت واکسن هستند، اکثریت یعنی ۵۵.۲ درصد مایلند منتظر اطلاع از تاثیرات واکسن روی سایرین بمانند.

 

 این آمار، ۸ درصد بیش از آمار بررسی قبلی است که اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان) انجام شد.

 

دولت اسپانیا اعلام کرده است که تا اواسط سال ۲۰۲۱ بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر را واکسینه می کند، اما اگر مردم این کشور نظرشان را تغییر ندهند، دستیابی به این مهم ممکن نخواهد بود.

 

دانشمندان تخمین زده اند که ۶۰ تا ۹۰ درصد از جمعیت یک کشور باید هر سال در برابر کووید – ۱۹ واکسینه شوند تا در برابر این بیماری، ایمنی جمعی حاصل و از شیوع گسترده ویروس در آینده جلوگیری شود.

 

 بسیاری از کشورهای اروپایی نیز ممکن است برای رسیدن به این درصد عنوان شده، دچار مشکل شوند.

 

در ایتالیا، نتایج تحقیقی جداگانه نشان داد که تقریبا ۴۰ درصد ایتالیایی ها ترجیح می دهند این واکسن را دریافت نکنند.

 

قرار است در انگلیس از روز سه شنبه عملیات واکسیناسیون پس از دریافت اولین دُز ۴۰ میلیونی از واکسن شرکت های فایزیر و بایون تک آغاز شود، اما جذب مخاطب نیز می تواند مساله ای قابل توجه باشد.

 

در ماه اوت (مرداد)، تحقیقی که به همت دانشگاه کینگز کالج انگلیس و شرکت تحقیقاتی ایپسوس موری این کشور انجام شد، بیان کرد که تنها ۵۰ درصد از مردم بریتانیا مایل به واکسینه شدن در برابر کرونا هستند.

 

همچنین مشخص شد که افراد ۱۶ تا ۳۴ ساله دو برابر افراد بالای ۵۵ سال، نسبت به دریافت واکسن بی میل هستند.

 

تحقیق مشابهی در فرانسه، اکراه مردم این کشور به واکسینه شدن را نمایان کرد.

 

در ماه اکتبر (مهر)، ۵۴ درصد از افرادی که موسسه ایپسوس از آنها سوال کرده بود، گفتند که نسبت به تاثیرات واکسن بدگمان هستند.

 

این بررسی همچنین در آلمان انجام شد و مشخص کرد که ۶۹ درصد از مردم این کشور مایل به دریافت واکسن هستند.

 

براساس اعلام موسسه ایپسوس، شک و تردید نسبت به واکسن در اروپا بیش از گرایش به واکسن در دیگر نقاط جهان است، به طوری که ۷۳ درصد از مردم سراسر جهان مایل به واکسینه شدن هستند.

 

بیش از ۴ نفر از ۵ نفر در هند، چین، کره جنوبی و برزیل برای دریافت واکسن در صورت موجود بودن اعلام آمادگی کردند که این رقم در فرانسه کمی بیش از نیمی از این تعداد و در آمریکا، آفریقای جنوبی، ژاپن و آلمان حدود ۲ از ۳ نفر است.

 

نیمی از بزرگسالان در سراسر جهان (۵۲ درصد) اعلام کردند که واکسن را ظرف سه ماه پس از در دسترس بودن برای همگان، دریافت می کنند.

 

بیش از دو سوم نیز همین کار را انجام می دهند، رقمی که در مکزیک ۷۱ درصد، برزیل ۶۸ درصد و چین ۶۸ درصد است، رقمی که کمتر از ۴ نفر از هر ۱۰  نفر در فرانسه و اسپانیا (هر دو ۳۸ درصد) است.

 

در این میان، ۹۰ درصد از مردم چین و ۸۶ درصد از مردم کره جنوبی گفتند که واکسن را در سال نخست توزیع دریافت می کنند، درحالی که این رقم در فرانسه فقط ۵۴ درصد بود.

 

جدول زمانی فائوچی برای شکست کرونا در آمریکا

نیوزویک گزارش داد: آنتونی فائوچی ضمن تعیین یک جدول زمانی برای شکست کرونا در آمریکا تاکید کرد نباید پس از آغاز واکسیناسیون انتظار تغییرات چشمگیر را داشته باشیم و دستکم از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ شاهد روند کاهشی ابتلا به کووید-۱۹ خواهیم‌بود.

 

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری این نشریه آمریکایی،  «دکتر آنتونی فائوچی» رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و عضو کارگروه مبارزه با کرونای کاخ سفید به نیوزویک گفت که نباید انتظار داشته باشیم با آمدن واکسن کرونا همه چیز به سرعت تغییر کند. بلکه شیوع کووید-۱۹ در آمریکا پیش از آنکه بهتر شود بدتر خواهد شد و کشور تا سه ماهه سوم سال آینده شاهد "تغییرات چشمگیری" نخواهد بود. 

 

وی در گفت و گو با نیوزویک افزود: من فکر می‌کنم کاهش تعداد مبتلایان با ورود به ماه آوریل (فروردین) و بیشتر شدن واکسیناسیون آغاز شود و پس از رسیدن به ماه مه (اردیبهشت) ، ژوئن (خرداد) و ژوئیه (تیر) ، در اواخر سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ و رفتن به سه ماهه سوم شاهد تغییرات چشمگیری خواهیم بود. 

 

فائوچی با اشاره به اینکه کشور "هرگز از نخستین موج شیوع کووید-۱۹ خارج نشده"، توضیح داد:  «آغاز واکسیناسیون در روزهای پیش رو نمی‌تواند به سرعت از شدت شمار مبتلایان و مرگ و میر بکاهد زیرا ما اکنون در میانه یک موج شدید هستیم» . 

 

وی همچنین با توجه به افزایش چشمگیر بیماری پس از جشن شکرگزاری تاکید کرد:  «انتظار می‌رود چنین وضعیتی و یا حتی بدتر از آن برای تعطیلات ژانویه تکرار شود» . 

 

رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد:  «چنانچه برنامه توزیع واکسن بیشتر از ۹۰ روز مدنظر به طول بینجامد و دولت در صورت ادامه روند افزایش شمار مبتلایان، واکسیناسیون را اجباری نکند، تا روز ۲۰ ژانویه شاهد ابتلای روزانه ۴۴۸ هزار نفر به کووید-۱۹ خواهیم بود» . 

 

از زمان آغاز انتشار ویروس جدید کرونا در ووهان چین تا به امروز، بیش از ۶۶ میلیون نفر در سراسر جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. در این میان آمریکا با دارا بودن بالغ بر ۱۴ میلیون و ۷۷۰ هزار مبتلا و بیش از ۲۸۵ هزار و ۶۰۰ مرگ و میر رتبه نخست را در میان سایر کشورهای جهان از لحاظ میزان تاثیر پذیری از ویروس کرونا دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------