کشف سریع آلزایمر با بررسی مایع نخاعی ممکن شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
کشف سریع بیماری آلزایمر یکی از پرچالش ترین فعالیت های حرفه پزشکی است و محققان با بررسی مایع نخاعی راه حلی برای این مشکل یافته اند. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن در تلاش برای شناسایی به موقع بیماری آلزایمر به بررسی برخی مولفه های زیستی در مایع نخاعی بدن انسان متوسل شده اند.

 

آنان می گویند با توسل به این شیوه می توان سریع تر از دیگر روش های تخصصی از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر مطلع شد و برای درمان این بیماری مهلک اقدام کرد. معمولاً زمانی که بیماری آلزایمر با شواهدی مانند از دست رفتن حافظه و کاهش توانایی های شناختی قابل تشخیص می شود، دیگر مدت زمان زیادی از ابتلا به این بیماری گذشته و درمان آن بسیار دشوار شده است.

 

در سال های اخیر برخی انواع آزمایش خون نیز برای شناسایی سریع بیماری آلزایمر به کار گرفته شده اند. اما دقت این روش ها هنوز در حد مطلوب نیست. آزمایش های یادشده برای شناسایی دو نوع پروتئین به نام های تاو و آمیلوئید به کار گرفته می شوند که عامل گسترش بیماری آلزایمر هستند.

 

برای شناسایی نشانه های ابتلا به بیماری آلزایمر از طریق بررسی مایع نخاعی از یک روش اسکن وقت گیر و پرهزینه به نام پی ای تی استفاده می شود که از طریق آن نیز می توان برای شناسایی پروتئین تاو اقدام کرد. این روش بر روی یک نمونه صد نفری از افراد ۷۰ سال به بالا آزمایش شده که نتایج آن در مجموع رضایت بخش بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------