ارتباط بیماران بدون علائم با سایر افراد از عوامل اصلی شیوع کروناست



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, بیماران بدون علائم
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج گفت:یکی از علل اصلی شیوع ویروس کرونا ارتباط بیماران بدون هیچ گونه علامت از جمله تب، سرفه و عطسه با دیگر افراد در جمع های خانوادگی و گردهمایی‌های مختلف است. 

 به گزارش ایرنا، ابوذر رئیس وندی روز یکشنبه با اشاره به این موضوع اظهار داشت: این مهم به ما گوشزد می کند که باید فاصله اجتماعی خود را ابا افراد حفظ کرده و از میهمانی ها و دورهمی های خانوادگی در شرایط فعلی خودداری کنیم.

 

وی با اشاره به در پیش رو بودن شب یلدا و برگزاری آیین دیرینه ایرانیان که همان دورهمی خانوادگی می باشد، ادامه داد: در شرایط کنونی که ویروس کرونا در جهان همه گیری شده است و بدون هیچ تعارف و ملاحظه تمام گروه های سنی و اقشار مختلف را درگیر خود کرده است، می طلبد که ما نیز با تغییر در سبک زندگی خود ازجمله عدم حضور در اجتماعات خانوادگی با این ویروس مهلک مبارزه کنیم و تا غلبه کامل بر آن از پای ننشینیم.

 

رئیس وندی اظهار کرد در جامعه این تصور وجود دارد بروز علائم شدید بیماری کووید 19 در گروه های خاص و پرخطر بیشتر خواهد بود و اشخاص جوانی که هیچ گونه مشکل جسمی ندارند از این بیماری مصون خواهند بود، اما این دیدگاه نادرست است.

 

وی اظهار داشت: واکنش این ویروس در افراد مختلف قابل پیش بینی نیست و حتی در افراد سالم نیز احتمال واکنش های سخت به دور از انتظار نخواهد بود و متاسفانه بخشی از مرگ و میر افراد مبتلا مربوط به کسانی است که حتی بیماری زمینه ای نیز نداشته اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------