کالیفرنیا با بحران بیمارستانی مواجه شد/ کرونا به قطب جنوب رسید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به تازه ترین آمار کرونا در کشور، از فوت ۱۵۳ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد. 

  به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان روز چهارشنبه با انتشار این خبر افزود: شدت ابتلا به بیماری کووید-۱۹  به اندازه ای است که در بخش های جنوبی ایالت کالیفرنیا دیگر هیچ تخت خالی برای بستری شدن مبتلایان به این ویروس وجود ندارد و مسئولان بیمارستانی ناچار مبتلایان به این بیماری را در بخش های اورژانس که بیماران عمومی در آن بستری هستند، منتقل می کنند.

 

افزایش ۶۳ درصدی بستری شدگان در کالیفرنیا

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا

 

سی ان ان نوشت: مرکز درمانی «هاربر یو. سی. ال. ای» (Harbor–UCLA Medical Center) که یکی از مهمترین مراکز پذیرش مبتلایان به ویروس کرونا در لس آنجلس است، بطور بی سابقه ای با کمبود امکانات درمانی مواجه شده است.

 

این رسانه خبری آمریکا ادامه داد: این مرکز درمانی و سایر بیمارستان ها در آمریکا با کمبود شدید تخت های ای. سی. یو مواجه شده اند و قادر به انتقال مبتلایان به کووید-۱۹ به سایر بیمارستان های موجود در ایالت کالیفرنیا نیستند،  چراکه سایر بیمارستان ها فاقد بخش های مراقبت های ویژه هستند.

 

این شبکه خبری افزود: تنها طی ۲هفته گذشته شمار بستری شدگان مبتلا به ویروس کرونا در ایالت کالیفرنیا ۶۳ درصد افزایش یافته و تنها در یک روز ۴۰ هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.

 

سی ان ان نوشت: به ۹۸ درصد از افراد  در ایالت کالیفرنیا دستور در خانه ماندن برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا ارسال شده، اما شهروندان کالیفرنیایی بی توجه به این فرمان قصد سفر د ر تعطیلات آخر سال میلادی را دارند.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا

این شبکه تلویزیونی آمریکایی  در ادامه گزارش داد: ماه های گذشته برخی از بیمارستان های نیویورک با کمبود در سردخانه بیمارستان،  ناگزیر شده بودند تا اجساد مبتلایان به کرونا را به کانتینرهای یخچال دار منتقل کنند، اکنون همین اتفاق دراین مرکز درمانی و سایر بیمارستان های بخش لس آنجلس ایالت کالیفرنیا رخ داده و  اکنون از این کانتینرها برای قرار دادن اجساد مبتلا به کووید-۱۹ استفاده می شود.  

 

کرونا به قطب جنوب رسید

برای نخستین بار در قاره قطب جنوب، ۳۶ نفر به کووید۱۹ مبتلا شدند. این در حالی است که با وجود شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان این قاره تاکنون از آن مصون بود.

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا

 

به گزارش مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، کووید۱۹ به دورافتاده ترین قاره جهان نیز رسید. دورافتادگی قطب جنوب طی سال گذشته سبب شد این قاره از شیوع ویروس کرونا در امان بماند. اما در هفته جاری ۳۶ مورد ابتلا به این بیماری در یک ایستگاه شیلیایی گزارش شده است.

 

این موارد ابتلا شامل ۲۶ پرسنل نظامی و ۱۰پیمانکار هستند. پس از مشخص شدن ابتلای این افراد همه آنها به پونتا آرناس در شیلی منتقل شدند و در شرایط مناسبی هستند. 

 

افراد مبتلا در ایستگاه تحقیقاتی «ژنرال برناردو اوهیگیز ریکولم» مستقر بودند. این واحد یکی از ۱۳ ایستگاه فعال شیلی در قطب جنوب است.

 

هرچند هیچ کس به طور دائم در این قاره زندگی نمی کند اما به نوشته آسوشیتدپرس، حدود هزار محقق و دانشمندان طی زمستان در آنها فعالیت می کنند.

 

درحالیکه از سال گذشته تاکنون بیشتر کشورهای جهان با شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن دست و پنجه نرم می کنند، این قاره از شیوع ویروس کرونا و فاصله گذاری اجتماعی مصون بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------