شناسایی پرریسک ترین فاکتورهای مرگ و میر ناشی از کووید۱۹



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کووید۱۹
طبق نتایج مطالعه جدید، بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان در صورت مرد بودن، چاقی یا داشتن مشکلاتی نظیر دیابت و فشارخون بالا با ریسک بالاتر مرگ روبرو هستند.

 به گزارش مهر، محققان دانشگاه مریلند آمریکا برای تعیین ارتباط بین ویژگی‌های شایع بین بیماران و خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹، حدود ۶۷ هزار بیمار کرونایی را در ایالات متحده مورد ارزیابی قرار دادند.

 

تجزیه و تحلیل آنها نشان داد که مردان در مقایسه با زنان هم سن و با وضعیت سلامتی مشابه، ۳۰ درصد بیشتر با خطر مرگ مواجه هستند. بیماران بستری شده مبتلا به چاقی، فشار خون بالا یا دیابت در مقایسه با بیمارانی که این شرایط را نداشتند، با خطر بیشتر مرگ روبرو بودند. همچنین افراد ۲۰ تا ۳۹ ساله دارای این شرایط در مقایسه با همسن و سال‌های خود با خطر بالاتر مرگ روبرو بودند.

 

«آنتونی دی هریس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «پیش بینی اینکه بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان با بیشترین خطر مرگ روبرو هستند اهمیت زیادی دارد.»

 

وی در ادامه می‌افزاید: «به عنوان مثال ممکن است به بیماران کرونایی با ریسک بالاتر مرگ، در اوایل بستری شدن در بیمارستان داروی remdesivir داده شود تا از بروز عوارض شدید جلوگیری کند یا برای نظارت دقیق‌تر در ICU تحت نظر باشند.»

 

سن همچنان قوی‌ترین عامل پیش بینی کننده مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ است. نرخ مرگ و میر به ازای هر دهه زندگی افزایش می‌یابد که در میان افراد ۸۰ ساله به بالا با بالاترین نرخ ۳۴ درصد است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------