نابودی‌ سلول‌های سرطانی با روشی جدید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سلول‌های سرطانی
محققان در بررسی تازه خود دریافتند، انجام روش شیمی درمانی که در آن از نانو ذرات مغناطیسی برای گرم کردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود می‌تواند به نابودی سلول‌های سرطانی بی‌انجامد. 

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، محققان در بررسی اخیر خود دریافتند، انجام روش شیمی درمانی که در آن از نانو ذرات مغناطیسی برای گرم کردن سلول‌های سرطانی بیش از ۱۰۴ درجه فارنهایت استفاده می‌شود و داروها نیز توسط بیمار مصرف می‌شوند، یک سوم موثرتر از سایر روش‌ها است.

 

سلول‌های سرطانی در برابر گرما آسیب پذیر هستند و می‌توانند با ذرات مغناطیسی هدف قرار گیرند.

 

نانوذرات ریز مغناطیسی می‌توانند خودشان را به سلول‌های سرطانی یک تومور متصل کرده و داروی شیمی درمانی را نیز در همان زمان حمل ‌کنند.

 

محققان دانشگاه کالج لندن دریافتند، ترکیب گرما و داروهای شیمیایی روند کار را موثرتر می‌کند.

 

در این آزمایشات سلول‌های سرطانی پستان، سلول‌های گلیوبلاستوما(سرطان مغز) و سلول‌های سرطانی پروستات موش با استفاده از این روش جدید در یک لوله آزمایش تحت درمان قرار گرفتند.

 

دوکسورابیسین(Doxorubicin) دارویی شیمیایی که معمولاً در این موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد، هنگام آزمایش روش نانوذرات مغناطیسی استفاده شد.

 

این نتایج که در مجله «Materials Chemistry» منتشر شده است، نتایج امیدوار کننده‌ای را نشان داد. ترکیب گرما و استفاده از داروی دوکسورابیسین پس از ۴۸ ساعت ۹۸ درصد سلول‌های سرطانی مغز را از بین بردند. اما گفتنی است استفاده از این دارو بدون گرما ۷۳ درصد سلول‌ها را از بین می‌برد.

 

برای سلول‌های سرطانی پستان، ۸۹ درصد از سلول‌های سرطانی با استفاده از این ترکیب از بین رفته اما در صورت استفاده تکی از دارو این عدد به ۷۷ درصد کاهش می‌یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------