کرونا در آلمان طی یک روز ۱۰۰۰ قربانی گرفت/ ؛ از هر ۵۰ تن، یک نفر به کووید-۱۹ مبتلا است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا
انستیتو روبرت کخ امروز چهارشنبه اعلام کرده که در شبانه روز گذشته ۲۱ هزار و ۲۳۷ مبتلای جدید به بیماری کووید ۱۹ در آلمان شناسایی شده و یک هزار و ۱۹ مبتلا جان خود را از دست داده‌اند. 

 به گزارش مهر به نقل از دویچه وله، با وجود اعمال محدودیت‌های شدید در آلمان بحران کرونا همچنان مهار نشده و شمار مبتلایان جدید و قربانیان مانند ماه‌های گذشته بسیار بالاست. در همین رابطه انستیتو روبرت کخ امروز چهارشنبه ششم ژانویه اعلام کرده که در شبانه روز گذشته ۲۱ هزار و ۲۳۷ مبتلای جدید به بیماری کووید ۱۹ در آلمان شناسایی شده و یک هزار و ۱۹ مبتلا جان خود را از دست داده‌اند.

 

به این ترتیب تعداد مبتلایان شناسایی شده کرونا در آلمان از مرز یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گذشت و تعداد قربانیان به ۳۶ هزار و ۷۵۷ نفر رسید.این بیشترین تعداد روزانه قربانیان کرونایی در یک هفته گذشته است.

 

روز سی‌ام دسامبر، یک هزار و ۱۲۹ مورد مرگ در میان مبتلایان به کووید ۱۹ در آلمان ثبت شده بود.با توجه به ادامه روند شدید شیوع کرونا در آلمان روز گذشته دولت فدرال و دولت‌های ایالتی بر سر تمدید محدودیت‌های شدید تا آخر ژانویه توافق کردند.هنوز مشخص نیست که محدودیت‌های کرونایی تا پایان ماه خاتمه یابد.

 

دیروز سه‌شنبه توافق شد که دولت فدرال به ریاست آنگلا مرکل صدر اعظم و مسئولان محلی در تاریخ ۲۵ ژانویه پس از بررسی وضعیت در مورد محدودیت‌ها از اول ماه فوریه به بعد تصمیم‌گیری کنند.

 

کرونا در انگلیس؛ از هر ۵۰ تن، یک نفر به کووید-۱۹ مبتلا است

 روزنامه گاردین در خبری با اشاره به افزایش چشمگیر موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در انگلیس نوشت: در هفته منتهی به ۲ ژاویه (۱۳ دی) یک نفر از هر ۵۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌ است.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری این روزنامه انگلیسی، این رقم شامل کسانی که در بیمارستان‌ها و مراکز مراقبتی اعلام شده بستری شده اند نمی شود و حال آنکه روزانه و به طور کل ۶۰ هزار نفر در انگلیس به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند. 

 

گفته می‌شود آمار ارائه شده که براساس آن در هفته منتهی به ۲ژانویه (۱۳ دی) از هر ۵۰ نفر یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شده مربوط به افرادی که است که همراه چند نفر یا چند خانواده دیگر بطور مشترک در یک خانه یا یک واحد مسکونی زندگی می کنند که جمعیتشان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در انگلیس تخمین زده شده است. 

 

ارقام اداره آمار ملی (ONS) در حالی روز سه شنبه (دیروز) منتشر شد که تعداد موارد جدید مبتلا به ویروس کرونا از ۶۰ هزار نفر در روز فراتر می‌رود و رکورد بیشترین میزان ابتلا را از زمان آغاز همه گیری پشت سر گذاشته است. 

 

تازه‌ترین بررسی اداره آمار ملی انگلیس حاکی از آن است از تاریخ ۲۷ دسامبر (۷ دی) تا ۲ ژانویه (۱۳ دی) یک میلیون و ۱۲۲ هزار نفر از افرادی که در خانه های مشترک زندگی می کنند،  به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند. این رقم شامل افرادی نیست که در بیمارستان‌ها، مراکز مراقبتی یا سایر مراکز درمانی اقامت دارند. این در حالی است که آمار ارائه شده از سوی این نهاد دولتی در هفته منتهی به ۲۳ دسامبر (۳ دی) ، نزدیک به ۸۰۰ هزار و ۹۰۰ نفر بوده که معادل یک نفر از هر ۷۰ نفر است. 

 

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا هم در انگلیس به بالاترین سطح رسیده است. طی ۲۸ روز آزمایش ۶۰ هزار و ۹۱۶ نفر مثبت اعلام شده و ۸۳۰ مورد مرگ و میر گزارش شده است که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۳. ۶ درصد افزایش ابتلا و ۱۰۳. ۹ درصد افزایش مرگ و میر نشان می‌دهد. در حالیکه تا هفته گذشته، تعداد روزانه افرادی که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت اعلام می‌شد هرگز از ۵۰ هزار نفر عبور نکرده بود. 

 

 «دکتر ایوان دویل»  (Dr Yvonne Doyle) ، مدیر پزشکی بهداشت عمومی انگلیس در این مورد گفت:  «افزایش سریع موارد ابتلا بسیار نگران کننده است و این امر متاسفانه فشار بیشتری بر خدمات بهداشتی ما در روزهای سخت زمستان وارد خواهد کرد. به همین دلیل اگر می‌توانیم، باید در خانه بمانیم، تماس‌ها را کاهش دهیم و هرکاری برای از بین بردن زنجیره انقتال ویروس انجام دهیم» . 

 

وی افزود:  «این کار به هیچ وجه آسان نیست، اما اکنون همه ما باید بیش از هر زمان دیگری وظیفه خود را برای حمایت از سرویس سلامت همگانی (NHS) و نجات جان انسان‌ها انجام دهیم» . 

 

گزارش‌ها نشان می‌دهد تعداد کل افرادی که تاکنون در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند، در حال حاضر ۷۶ هزار و ۳۰۵ نفر است. اما آمار جداگانه منتشر شده توسط نهادهای آماری انگلیس برای کسانی که کووید-۱۹ دلیل مرگ آن‌ها در گواهی فوت ذکر شده نشان می‌دهد تاکنون ۹۲ هزار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا وجود داشته است. 

 

بررسی‌های اداره آمار ملی انگلیس تخمین می‌زند که در هفته منتهی به ۲ ژانویه (۱۳ دی) از هر ۳۰ نفر در خانوارهای خصوصی در لندن، یک نفر مبتلا به کووید-۱۹است. این رقم برای جنوب شرقی انگلیس، شرق انگلیس و شمال غربی انگلیس یک نفر از هر ۴۵ نفر بود. برای بخش‌های مرکزی یک نفر از هر ۵۰ نفر، برای شمال شرقی انگلستان یک نفر از ۶۰ نفر و برای یورکشایر و هامبر یک نفر از هر ۶۵ نفر بود. کمترین میزان ابتلا مربوط به جنوب غربی انگلیس بود که در آن از هر ۱۳۵ نفر یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شده است. براساس آخرین آمار رسمی منتشر شده تا به امروز بیش از دو میلیون و ۷۷۴ هزار نفر در انگلیس به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۷۶ هزار و ۳۰۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. 

 

کرونا در هند طی یک روز ۲۶۴ قربانی گرفت

کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در هند ۲۶۴ و در کره جنوبی ۲۰ قربانی گرفت، این در حالی است که در چین هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا گزارش نشده است.

    

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا

آنکارا/ خبرگزاری آناتولی

وزارت بهداشت هند امروز چهارشنبه ۶ ژانویه ۲۰۲۱ طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شمار قربانیان کرونا در این کشور با مرگ ۲۶۴ نفر دیگر طی یک روز گذشته به ۱۵۰ هزار و ۱۱۴ نفر افزایش یافته است.همچنین نتیجه تست کرونای ۱۸ هزار و ۸۸ تن دیگر در هند مثبت شده و مجموع مبتلایان در این کشور به ۱۰ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۹۳۲ نفر رسید. تاکنون ۹ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۲۷۲ بیمار کرونایی در هند بهبود یافته‌اند.بر اساس آخرین داده‌های «ورلدومتر»، هند از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا در رده دوم و از لحاظ شمار قربانیان در رده سوم جهان قرار دارد.

 

- چین

کمیسیون ملی بهداشت چین طی گزارشی اعلام کرد که در یک روز گذشته ۳۲ مورد جدید ابتلا به کرونا که ۹ مورد آنها منشا خارجی داشته٬ ثبت شد. بدین ترتیب تعداد مبتلایان به ۸۷ هزار و ۲۱۵ نفر رسید.طی این بازه زمانی در چین هیچ مورد مرگ ناشی از کرونا گزارش نشده است. تاکنون ۴ هزار و ۶۳۴ تن جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۸۲ هزار و ۱۳۸ نفر از بیماران کرونایی در چین سلامتی خود را بازیافته‌اند.

 

- کره‌‌جنوبی

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره‌جنوبی نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد طی یک روز گذشته ۸۴۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شمار کل مبتلایان به ۶۵ هزار و ۸۱۸ نفر و شمار قربانیان با مرگ ۲۰ نفر دیگر به ۱۰۲۷ نفر افزایش یافته است.تا کنون ۴۶ هزار و ۹۹۵ بیمار کرونایی در کره جنوبی بهبود یافته‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------