احتمال ابتلای اصفهانی‌ها به کرونای انگلیسی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: احتمال اینکه شهروندان اصفهانی به کرونای انگلیسی مبتلا شده باشند وجود دارد چرا که ما امکان انجام تست همه بیماران برای تشخیص این بیماری را نداریم.

طاهره چنگیز در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه احتمال شیوع کرونای انگلیسی در اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: در این زمینه باید توجه داشت که تست دو فوتی در استان‌های تهران و قزوین مثبت بوده است و از این رو انتظار می‌رود در استان اصفهان نیز ابتلاء به این بیماری را داشته باشیم.

 

وی افزود: باید توجه داشت که ما با توجه به زمان بر بودن و گران بودن تست کرونای انگلیسی و همچنین در دسترس نبودن تجهیزات مورد نیاز به ویژه دستگاه ام جی اس امکان تست بیماران برای تشخیص این بیماری را نداریم.

 

مردم رعایت نکنند کرونا اوج می‌گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر دو شهرستان نطنز و اردستان در استان در وضعیت نارنجی کرونا هستند، ابراز داشت: چنانچه مردم رعایت نکنند اصفهان و دیگر شهرستان‌های استان نیز درگیر این بیماری خواهند شد.

 

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رجب گفت: در این ایام جشن و سرور و مراسم‌های عروسی رونق می‌گیرد و از شهروندان درخواست داریم بیش از گذشته نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

 

چنگیز با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی با سرعت و قدرت بیشتری جامعه را درگیر می‌کند، افزود: قدرت کشندگی این بیماری چند برابر کرونای معمولی است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها بیمارستان عیسی ابن مریم به عنوان ریفرال کرونا در شهر اصفهان فعالیت دارد، اضافه کرد: همچنین مادران باردار مبتلا به کرونا همچنان در بیمارستان الزهرا (س) بستری می‌شوند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------