نوع جدید ویروس‌کرونا کشنده‌تر است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویروس‌کرونا
پایگاه خبری اکسیوس با اشاره به نتایج یک پژوهش جدید دانشمندان انگلیسی، نوشت: نوع جهش‌یافته ویروس‌کرونا که برای نخستین‌بار در انگلیس شناسایی شد، احتمال دارد ۳۰ تا ۷۰ درصد کشنده‌تر از نوع اصلی‌ این ویروس باشد. 

به گزارش ایرنا به نقل از این پایگاه خبری آمریکایی، در ارزیابی ها جدید، دانشمندان انگلیسی تخمین زده اند که این نوع ویروس ممکن است ۳۰ تا ۷۰ درصد مرگبارتر از نوع اصلی باشد. اما آنها تاکید کردند که پیش از اعلام نتیجه گیری قطعی، به مطالعات گسترده تر و داده های بیشتر در مورد مرگ و میر مبتلایان نیاز دارند.

 

اکسیوس نوشت : نوع جدید ویروس کرونا که با عنوان B.۱.۱.۷ شناخته می شود تاکنون در ۸۲ کشور از جمله آمریکا شناسایی شده است. گزارش ها نشان می دهد تعداد مبتلایان به گونه جدید ویروس کرونا تقریبا هر ۱۰ روز در آمریکا دو برابر می شود و ممکن است تا ماه مارس (اسفند) به نوع غالب در حال انتشار بدل شود.

 

تاکنون واکسن های «مادرنا» و «فایزر» در برابر انواع جدید ویروس که در انگلیس و آفریقای جنوبی شناسایی شده، موثر اعلام شده اند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) هم این هفته اعلام کرد که استفاده از دو ماسک صورت یا تنظیم ماسک به گونه ای که راحت تر باشد، می تواند به محافظت در برابر نوع جدید کمک کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------