۹۰ درصد بیماران سرپایی کرونا شعاع ۲ کیلومتری را آلوده می‌کنند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,بیماران سرپایی
استاندار زنجان گفت: طبق رصد و ردیابی افراد دارای PCR مثبت در استان، ۹۰ درصد این بیماران بیش از ۲ کیلومتر از محل قرنطینه خود خارج شده و افراد بسیاری را آلوده کردند، بنابراین این بیماران باید مشارکت بیشتری داشته باشند. 

فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز (۲۶ بهمن‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه مردم نباید به اعداد و رنگ‌بندی کرونا در شهرستان‌ها دقت کنند، زیرا همچنان مبارزه با کرونا در همه شهرستان‌های استان ادامه دارد، اظهار کرد: همه افراد به صورت جدی باید اصول اولیه مبارزه با کرونا اعم از استفاده از ماسک، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، چون کرونا وحشی‌تر از گذشته شده و جهش لوگاریتمی عجیبی پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به ابتلای افرادی در استان‌های هم‌جوار به ویروس جهش‌یافته کرونا، افزود: یک سال است دنیا با کروناویروس دست و پنجه نرم می‌کند و هیچ‌کس فکر نمی‌کرد با تکنولوژی و علم امروز نتوانیم درمان یک بیماری را پیدا کنیم اما همچنان با اقدامات و تلاش‌های فراوان انجام شده، هنوز هم درمان بیماری کووید - ۱۹ پیدا نشده و استان زنجان جزو یکی از استان‌های پیشرو در واکسن بوده ولی واکسن کووید - ۱۹ تنها پیشگیری است نه درمان.

 

این مسئول از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در استان خبر داد و تصریح کرد: طبق آمارهای موجود سرپایی‌ها و بستری‌های کرونا طی دو هفته گذشته به دلیل کاهش ۱۰ درصدی اصول اولیه مبارزه با کرونا افزایش پیدا کرده ولی فوت ناشی از این بیماری همچنان به دلیل اینکه فوتی‌ها چندین هفته خود را نمایان می‌کند، آمار پایینی دارد.

 

استاندار زنجان از رصد و ردیابی همه افراد دارای PCR مثبت کرونا در استان زنجان خبر داد و گفت: حدود ۹۰ درصد افراد دارای PCR مثبت کرونا در استان بیش از ۲ کیلومتر از محل قرنطینه خود دور شده و بسیاری از افراد را آلوده کرده‌اند، گفتنی است این افراد  باید همکاری بیشتری داشته باشند و برای حفظ جان خانواده خود در نقاهت‌گاه‌های استان بمانند و باید به صورت جدی با افراد متخلف برخورد قانونی شود.

 

حقیقی با تاکید بر اینکه افرادی که پیش از یک‌سال ماسک نمی‌زنند باید شناسایی شده و با آنان برخورد قانونی شود، زیرا سلامتی مردم در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است و رعایت نکردن این موارد اصلا قابل بخشش نیست، اظهار کرد: باید پروتکل‌های بهداشتی برای عروسی تهیه شود و برگزارکنندگان مراسم ضمن دادن تعهد به بهداشت، با حضور نماینده بهداشت پس از اخذ تست کرونا در صورت مثبت بودن باید آن فرد پاسخ‌گو باشد.

 

وی با تاکید بر لزوم انجام اقدام قانونی با همه مسئولانی که پروتکل‌های بهداشتی در حوزه آنان رعایت نمی‌شود اعم از دفاتر پیشخوان دولت استان، مسافربری درون‌شهری و پاساژها، افزود: باید پروتکل‌های بهداشتی برای عید نوروز اعم از خرید اسفندماه، دست‌فروشان، جشن‌های ماه شعبان و غیره تنظیم شود و ماسک با قیمت ارزان ۵۰۰۰ ریالی در مناطقی که ضعف رعایت استفاده از ماسک است، توزیع شود.

 

این مسئول با بیان اینکه اگر اصول اولیه مبارزه با کرونا در استان رعایت نشود، ویروس جهش‌یافته به استان ما نیز ورود می‌کند و باید توجه ویژه‌ای به شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره به دلیل وابستگی موجود در آنان داشته باشیم، تصریح کرد: تنظیم بازار باید به صورت میدانی توسط مسئولان ذی‌ربط انجام شود، زیرا بر کنترل بیماری کرونا نیز بی‌تاثیر نیست.

 

استاندار زنجان در رابطه با ورود مسافران خارجی به استان زنجان، خاطرنشان کرد: اطلاعات همه مسافران خارجی باید روزانه توسط نیروی انتظامی در اختیار استانداری و دانشگاه علوم‌پزشکی قرار داده شده و اطلاعات هتل‌ها و مسافرخانه‌ها نیز باید روزانه دریافت شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------