رئیسی: کرونای برزیلی کشنده تر است/ اسامی شهرهای قرمز برای نوروز ۱۴۰۰



محدودیت تردد نوروزی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به شدت انتقال ویروس انگلیسی، از ابتلای ۵۳۸ نفر به این نوع ویروس در کشور خبر داد.

 علیرضا رئیسی، شنبه شب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه از شروع کرونا بی از یکسال می‌گذرد و توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی ضرورت دارد، بیان کرد: هرچه از شیوع پاندمی می‌گذرد این ویروس قوی‌تر شده است اما مردم آموخته اند که چطور با آن مقابله کنند.

 

وی ادامه داد: در شرایط کنونی به استثنای خوزستان وضعیت کشور پایدار اما شکننده است و هر زمان که وضعیت کشور آرام می‌شود رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کمتر می‌شود و متأسفانه بعد از آن با طغیان مواجه هستیم.

 

سخنگوی ستاد ملی کرونا با اشاره به وضعیت رنگ بندی استان‌ها از حیث شیوع کرونا گفت: در خوزستان موج آخر بیماری شیب تندی دارد و این موضوع را در کشورهایی که درگیر ویروس جهش یافته اند، مشاهده می‌کنیم.

 

به گفته رئیسی، ویروس جهش یافته برزیلی به مراتب سخت‌تر و کشنده‌تر از ویروس انگلیسی است. البته هنوز در ایران این ویروس را مشاهده نکردیم، هرچند که کشندگی ویروس انگلیسی ۲.۵ برابر بیشتر از ویروس «ووهان» است.

 

وی ادامه داد: حدود ٣٠ درصد از فوتی‌های خوزستان بر اثر کرونا کمتر از سه روز درگیر با بیماری شدید شدند که البته یکی از دلایل آن هم مراجعه دیرهنگام به بیمارستان بود.

 

 اسامی شهرهای قرمز برای نوروز ۱۴۰۰

رئیسی با اشاره به اینکه ۲۸ استان درگیر ویروس جهش یافته هستند، گفت: طبق آخرین آمار ۵٣٨ بیمار مبتلا به ویروس انگلیسی شناسایی شدند که ٣۵ نفر آنها فوت کردند.

 

 سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا ضمن اعلام اسامی ۱۴ شهرستان‌ دارای وضعیت قرمز برای نوروز ۱۴۰۰، گفت: ورود و خروج با خودرو شخصی از شهرهای قرمز ممنوع است. 

 

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی، گفت: در استان خوزستان شهرستان‌های آبادان، امیدیه، اندیمشک، اهواز، ایذه، بندرماهشهر، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، مسجد سلیمان و در استان کهگیلویه و بویر احمد شهرستان گچساران تا ۱۳ فروردین ماه دارای وضعیت قرمز بوده و مشمول محدودیت تردد نوروزی می‌شوند.

 

محدودیت تردد نوروزی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

 

وی که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، افزود: ورود به شهرهای قرمز ممنوع بوده و خروج از شهرهای قرمز با خودروشخصی هم ممنوع است. از طرفی خروج از شهر قرمز با وسایل حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، قطار و هواپیما نیز مسلزم داشتن تست کرونا منفی است.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------