چربی بدن از زنان در مقابل بیماری قلبی محافظت می کند



 چربی بدن ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد چربی بالا بدن با کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در زنان، و نه در مردان، مرتبط است. 

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی، مطالعات قبلی نشان داده بودند که هم در زنان و هم در مردان، حجم عضلانی بیشتر با خطر کمتر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی مرتبط است.

 

محققان ادعا می‌کنند که در زنان، ایجاد توده عضلانی ممکن است مهمتر از کاهش وزن برای سلامت قلب و عروق باشد.

 

یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که تمرکز زنان برای حفظ یا افزایش توده عضلانی بیش از از دست دادن چربی است.

 

در این مطالعه، داده‌های ترکیب بدنی نظرسنجی سلامت ملی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ و داده‌های مربوط به نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ مورد بررسی قرار گرفت. داده‌ها مربوط به ۵۶۲۷ زن و ۵۸۳۶ مرد در رده سنی بالا ۲۰ سال بود.

 

داده‌ها نشان داد در هر دو جنسیت، میزان بالاتر چربی با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری قبلی عروقی، بدون در نظر گرفتن توده عضلانی، ارتباط دارد.

 

با این حال، پس از در نظرگرفتن سایر عوامل مؤثر بر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی، رابطه بین چربی بدن و خطر مرگ ناشی از بیماری قبلی عروقی در زنان کاملاً تغییر کرد.

 

محققان دریافتند که زنان با چربی بدنی بالا و توده عضلانی بیشتر در مقایسه با زنانی که توده عضلانی کم و چربی بدن کمی دارند، ۴۲ درصد کمتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی قرار دارند.

 

در مقابل، در مردان با توده عضلانی بالا و چربی بدن بالا ۲۶ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی مشاهده شد، درحالیکه در افراد با توده عضلانی بالا و چربی کم بدن ۶۰ درصد کاهش خطر وجود داشت.

 

با این حال، محققان چندین روش قابل قبول را یادآوری می‌کنند که در آن چربی ممکن است از زنان محافظت کند. به عنوان مثال، تحقیقات معتبر حاکی از آن هستند که چربی در ران و باسن اثر محافظتی بر متابولیسم دارد که آسیب‌های چربی شکم را جبران می‌کند.

 

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------