آمار امروزِ کرونا، فوتی‌ها و مبتلایان



 سخنگوی وزارت بهداشت,اخبار پزشکی ،خبرهای پزشکی
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۷۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسیده است. 

به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۷۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۷۴ نفر رسید.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسید.

 

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۵۰ هزار و  ۵۶۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

 

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۱۳ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۱۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۷ شهرستان قرمز و ۱۲۶ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است. 

 

لاری گفت: همچنین ۲۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

چرخش کرونا به سرعت رو به افزایش است

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: چرخش ویروس کووید ۱۹ در کشور به سرعت رو به افزایش است و هرگونه عدم استفاده صحیح و مناسب از ماسک و سهل انگاری در عمل به توصیه‌های بهداشتی می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای ما و عزیزان‌مان به همراه داشته باشد.

 

وی افزود: تاکنون سفرهای نوروزی تاثیر اصلی خود را بر گسترش شیوع بیماری در کشور به طور کامل به جا نگذاشته و مطمئنا بسیاری از افراد آلوده به کرونا که فاقد علائم بیماری هستند، با حضور در جامعه در حال تکثیر و انتقال بیماری به دیگران هستند.

 

لاری بیان کرد: از همه افرادی که در ایام نوروز به سفر رفته‌اند خواهشمندیم حداقل تا پنج روز پس از بازگشت از سفر از هرگونه حضور در مهمانی و پذیرش مهمان در منزل به طور جدی خودداری کنند، زیرا این کار به منزله انتشار احتمالی ویروس کرونا به دیگران خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------