اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

نقش مهم میکروبیوم روده در اختلال اوتیسم



میکروبیوم روده,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، نشانه‌های امیدوارکننده‌ای مبنی بر ارتباط میان میکروبیوم روده و اختلال اوتیسم یافته‌اند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از مجله mSystems، بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان داده است که اختلال اوتیسم با تغییرات میکروبیوم روده ارتباط دارد.

 

"کاترین لوزوپون"(Catherine Lozupone)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: ما توانستیم ببینیم که تغییرات میکروبیوم در یک فرد، با تغییرات رفتاری او در ارتباط است. اگر بخواهیم ارتباط میان میکروبیوم روده و اوتیسم را درک کنیم، باید همکاری بیشتری میان مناطق و مراکز گوناگون برقرار کنیم تا به اطلاعات کامل و قابل تعمیم دست یابیم.

 

پژوهشگران در این پروژه جدید، ترکیبات میکروبیوم روده افراد مبتلا به اختلال اوتیسم ساکن آریزونا و کلرادو را مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که ترکیبات میکروبیوم روده افراد ساکن آریزونا و کلرادو با یکدیگر متفاوت است و نشانه‌های گوارشی نیز در افراد ساکن آریزونا به طور قابل توجهی بالاتر است. ترکیبات میکروبیوم روده نیز به طور قابل توجهی با اوتیسم مرتبط بود.

 

پژوهشگران همچنین رابطه میان میکروبیوم روده را با شدت رفتارهای اوتیسم، رژیم غذایی و نشانه‌های گوارشی افراد ساکن کلرادو ارزیابی کردند.

 

لوزوپون ادامه داد: ما هر سه ماه به شرکت‌کنندگان مراجعه کردیم و از آنها خواستیم پرسشنامه‌هایی را پر کنند که با گفتار نامناسب و حرکات تکراری مرتبط هستند. یک پرسشنامه مربوط به غذا نیز از شرکت‌کنندگان در مورد غذایی که هفته پیش خورده‌اند، سوال کرد. ما از شرکت‌کنندگان در مورد نشانه‌های گوارشی آنها نیز پرسیدیم و نمونه‌های مدفوع را برای بررسی میکروبیوم به دست آوردیم. ما همه این داده‌ها را جمع‌آوری کردیم تا ببینیم که هر کدام چگونه به یکدیگر مربوط هستند.

 

پژوهشگران دریافتند که سطح بی‌حالی و عقب‌نشینی اجتماعی افراد در زمان‌های متفاوت، با میزان تغییر ترکیب میکروبیوم روده آنها در ارتباط است و بدتر شدن گفتار نامناسب بین نقاط زمانی، با کاهش تنوع میکروبیوم روده ارتباط دارد.

 

لوزوپون گفت: ما به بررسی‌های بیشتری نیاز داریم اما پژوهش‌ ما نشان می‌دهد که میکروبیوم روده در تحریک نشانه‌های بیماری کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم نقش دارد.

 

وی افزود: نتایج به دست آمده، از این واقعیت که میکروبیوم روده می‌تواند یک هدف درمانی ارزشمند برای درمان کودکان مبتلا به طیف اوتیسم باشد، پشتیبانی می‌کند. من می‌دانم که برخی از آزمایشگاه‌ها در حال بررسی مواردی مانند پیوند میکروبیوم مدفوع در این کودکان هستند و نتایج امیدوارکننده‌ای به دست آورده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------