اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

پروتئین خاصی که نقش مهمی در افزایش وزن دارد



پروتئین ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا در تحقیقات خود نوعی پروتئین خاص در معده کشف کردند که تاثیر بسیاری در پیشرفت چاقی در افراد دارد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیکال اکسپرس، طبق تحقیقات جدید در گزارش‌های علمی، دانشمندان بر این باورند که پروتئین خاص معده نقش مهمی در پیشرفت چاقی دارد. این مطالعه که توسط یکی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا تالیف شده است، می‌تواند در توسعه دارویی که به افراد برای کاهش وزن و دستیابی به وزن ایده‌آل کمک می‌کند، تاثیر داشته باشد.

 

این مطالعه به طور انحصاری بر پروتئینی به نام Gastrokine-۱ (GKN۱) تمرکز دارد که در معده تولید می‌شود. تحقیقات قبلی حاکی از آن است که GKN۱ در برابر هضم غذا مقاوم بوده و باعث انتقال مواد غذایی به روده می‌شود تا راه را برای تعامل غذا و میکروب‌های روده باز کند.

 

در مطالعات قبلی، محققان نشان دادند که مهار GKN۱ در مقایسه با زمان بیان پروتئین، اختلاف معناداری در وزن و سطح چربی بدن ایجاد می‌کند.

 

دیوید بون یکی از محققان این مطالعه می‌گوید: این نتایج مثالی از چگونگی درک بهتر میکروبیوم روده و جنبه‌های فیزیولوژیکی چاقی است، اینکه چگونه بدن ما متابولیسم را تنظیم کرده و چربی خود را تجمیع می‌کند که می‌تواند برای درمان‌های جدید مورد استفاده قرار گیرد.

 

داده‌های مراکز کنترل بیماری نشان می‌دهد علاوه بر افزایش خطر سکته مغزی، دیابت، برخی سرطان‌ها و سایر موارد سلامتی، چاقی می‌تواند خطر بیماری‌های شدید ناشی از کووید-۱۹ را نیز افزایش دهد.

 

بون و تیم او تجزیه و تحلیل میکروبیوم مدل‌های موش با و بدون پروتئین GKN۱ بیان شده را انجام دادند. محققان میزان مصرف غذا، دریافت کالری، قند خون، انسولین و تری گلیسیرید را اندازه گیری کردند. آن‌ها برای نظارت بر ترکیب بدن از رزونانس مغناطیسی استفاده کردند؛ این تیم میزان انرژی را محاسبه و میزان التهاب را نیز مشاهده کردند.

 

مدل‌های فاقد GKN۱ علیرغم مصرف همان مقدار غذا، وزن و چربی کمتر، درصد بیشتری از توده بدون چربی داشتند و هنگامی که رژیم غذایی پرچربی را دریافت کردند، مدل‌های بدون GKN۱ مقاومت در برابر افزایش وزن، افزایش چربی بدن و التهاب کبدی را نشان دادند که می‌تواند منجر به بیماری کبد شود. محققان هیچ مدرکی در مورد اثرات سو مانند سرطان، دیابت، از دست دادن اشتها و التهاب نیافتند و نتایج در مدل‌های زن و مرد سازگار بود.

 

در حالی که تحقیقات بیشتری برای تعیین اثر انسداد GKN۱ برای جلوگیری از چاقی لازم است، محققان می‌گویند اگر این مطالعه به عنوان یک راه حل مناسب اثبات شود، چنین روش‌های درمانی می‌توانند بار کادر درمان  را کاهش داده و به بهبود کیفیت زندگی بیماران کمک کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------