اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

رژیم غذایی کتوژنیک موجب کُندشدن روند پیشرفت تومور مغزی می شود



رژیم غذایی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
درمان متابولیکی کتوژنیک (KMT) بر اساس رژیم های کتوژنیک به عنوان یک گزینه بالقوه یا درمان مکمل برای کنترل بیماری، در معرض توجه است.

 به گزارش مهر به نقل از هلث سایت، این نوع درمان، یک روش تغذیه‌ای غیرسمی، مکمل یا جایگزین است که با بکارگیری رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب، برای درمان انواع بدخیمی‌ها از جمله گلیوبلاستوما استفاده می‌شود. با این حال، تنها چند مطالعه اثرات مثبت KMT را بر روی بیماران مبتلا به بیماری مزمن نشان می‌دهد.

 

طی چند دهه گذشته، رژیم‌های کتوژنیک در حوزه تناسب اندام برجسته شده اند. در حقیقت، برای افرادی که از بیماری صرع رنج می‌بردند مفید بوده است. علاوه بر تأثیر درمانی طولانی مدت رژیم کتوژنیک، نقش حیاتی متابولیسم در سلامت و بیماری سیستم عصبی مرکزی و سراسر بدن نیز شناخته شده است.

 

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که استفاده از متابولیسم شخصی برای مقابله با برخی تومورها ممکن است مفید باشد.

 

محققان کالج بوستون در مطالعه خود مشاهده کردند پس از اتخاذ یک رژیم کتوژنیک، یک مرد انگلیسی که از درمان تومور مغزی خود امتناع ورزیده بود، با رشد بسیار آهسته تومور گلیوبلاستوما کُشنده مواجه شد.

 

طبق این مطالعه، تومور بیمار در این مورد جهشی به نام IDH۱ داشت که به طور اتفاقی رخ می‌دهد و نشان دهنده افزایش مدت زنده ماندن بیمار سرطانی است.

 

گلیوبلاستوما (GBM) یک تومور مغزی با رشد سریع و شدید است که به عنوان آستروسیتومای درجه چهار نیز شناخته می‌شود. به بافت اطراف مغز نفوذ می‌کند اما معمولاً به اندام‌های دیگر سرایت نمی‌کند. این تومور سالانه تقریباً ۱۵۰۰۰ نفر را می‌کشد و غیر قابل درمان است. به گفته محققان، مدت زمان زنده ماندن بعد از ابتلاء به GBM، با وجود تغییر در استاندارد درمان و ایجاد درمان‌های جدید بیخطر، هنوز افزایش چشمگیری نداشته است.

 

«توماس سیفرید»، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «GBM، همانند بیشتر تومورهای بدخیم، برای سنتز انرژی و زنده ماندن، به محدودیت همزمان سوخت‌های قابل تخمیر مانند گلوکز و گلوتامین وابسته است.»

 

با این حال، محققان بر این واقعیت تأکید کرد که برای آزمایش این فرضیه نیاز به مطالعات بیشتری است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------