تولید شیر انسان خارج از بدن برای نخستین بار



 شیر انسان,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
دانشمندان برای اولین بار در دنیا موفق به تولید شیر انسان خارج از پستان شده‌اند که این فرمول جدید عاری از سموم محیطی، مواد حساسیت‌زای غذایی و داروها است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شیردهی برای بسیاری از بانوان ممکن است شرایطی پیچیده باشد. با این حال، آکادمی اطفال آمریکا(AAP) توصیه می‌کند نوزادان حداقل ۶ ماه اول عمر خود را فقط از شیر مادر تغذیه کنند. البته گفتن این توصیه آسان‌تر از انجام آن است، زیرا شیردهی به نوزاد با مشکلاتی نظیر قفل شدن دهان نوزاد و گاز گرفتن پستان و ناراحتی و درد و البته گاهی شیر ناکافی همراه است.

 

زنانی که نمی‌توانند شیردهی کنند، به شیر گاو روی می‌آورند. با این حال، این نوع شیر فاقد آنتی بادی یا پادتن موجود در شیر مادر است و همچنین تولید آن موجب تولید گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

 

اکنون شرکت "BIOMILQ" اعلام کرده است که اولین شیر انسانی کشت سلولی شده در جهان را خارج از پستان مادر تولید کرده‌ که یک جایگزین سالم و سازگار با محیط زیست برای شیر خشک است.

 

به گفته دکتر "جنیفر اسمیلوویتز" محقق شیر و مشاور فنی شرکت "BIOMILQ"، شیر انسان از نظر ترکیب و ساختار بسیار پیچیده است و شبیه‌سازی و تولید آن در خارج از بدن مادر نزدیک به غیرممکن است.

 

اما شرکت "BIOMILQ" در مدت ۱۱ ماه موفق به بازسازی شیر مادر شد. این شرکت از حمایت "بیل گیتس" برخوردار بود که توانست ۳.۵ میلیون دلار بودجه برای آن جمع‌آوری کند.

 

"میشل اِگِر" بنیان‌گذار و رئیس "BIOMILQ" و "لیلا استریکلند" دیگر بنیان‌گذار این شرکت اکنون امیدوارند که این شیر جدید بتواند به کاهش ردپای کربن از بازار جهانی شیر خشک کمک کند.

 

"استریکلند" که برای شیردهی به فرزندان خود نیز دچار مشکل بوده است، در مورد این محصول جدید می‌گوید: فرضیه اصلی ما همیشه این بوده است که شیر مادر فراتر از مجموع مواد آن است و همه اجزای آن به عنوان یک سیستم پویا با هم کار می‌کنند. جدیدترین کار ما نشان می‌دهد که بسیاری از پیچیدگی‌های شیر را می‌توان با تکرار رابطه پیچیده بین سلول‌های تولید کننده آن و شرایطی که در طول شیردهی در داخل بدن تجربه می‌کنند، تکرار کرد.

 

این شرکت تضمین می‌کند که محصولش دارای مشخصات مغذی بودن است و با انواع و نسبت‌های مورد انتظار پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌های پیچیده، اسیدهای چرب و سایر چربی‌های فعال که به وفور در شیر مادر وجود دارند، مطابقت دارد. در نتیجه این محصول جدید دارای مجموعه‌ای جامع از پروتئین‌های شیر انسان است که نه تنها نوزادان را تغذیه می‌کند، بلکه از آنها محافظت می‌کند.

 

این شرکت تأکید می‌کند که این ترکیب جدید دقیقاً همانند شیر مادر نیست، اما فاقد سموم محیطی، مواد حساسیت‌زای غذایی و داروهای تجویزی برای مادر است که اغلب در شیر مادر شناسایی می‌شوند. این خبر خوبی است زیرا هدف این محصول این نیست که به طور کامل جایگزین شیردهی شود، بلکه گزینه دیگری برای تغذیه تکمیلی مناسب نوزاد ارائه می‌دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------