ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونا در روسیه | ثبت اولین مرگ در نیوساوت ولز استرالیا پس از ۱۰ ماه



مرگ و میر کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در روسیه روز شنبه ۱۹ تیر ماه با ثبت ۷۵۲ مورد به بالاترین میزان خود از آغاز شیوع بیماری کووید-۱۹ در این کشور رسید.

 مقامات روسیه همچنین گزارش دادند که در این روز ۲۵ هزار و ۸۲ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و به این تریب آمار کل مبتلایان به این ویروس در روسیه به ۵ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

 

آمار کل مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا نیز در روسیه ۱۴۲ هزار ۲۵۳ مورد گزارش شده است.

 

اما اداره آمار فدرال روسیه گزارش متفاوتی از شمار مرگ و میر در این کشور دارد. طبق آمار این نهاد، تاکنون حدو ۲۹۰ هزار نفر در روسیه بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند.

 

موج جدید ابتلا به ویروس کرونا در روسیه در نتیجه عدم تمایل بسیاری از مردم روسیه به واکسیناسیون بوده است. تا هفته گذشته تنها حدود ۱۵ درصد مردم روسیه در برابر ویروس کرونا واکسیناسیون شده‌ بودند و بسیاری از روس‌ها گفته‌اند که به واکسن‌ها و اظهارات مردم مقامات روسیه در این باره اعتماد ندارند.

 

افزایش دوباره مبتلایان به کرونا در استرالیا/ ثبت اولین مرگ در نیوساوت ولز پس از ۱۰ ماه

مقامات استرالیا از فوت اولین بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۱ و افزایش دوباره مبتلایان خبر دادند.

 

مرگ و میر کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

به گزارش ایسنا، مقامات استرالیا اعلام کردند: اولین مورد از فوت یک بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در سال جاری امروز (یکشنبه) گزارش شد و با شناسایی ۷۷ مورد جدید ابتلا به این بیماری در ایالت نیوساوت ولز، رکورد آمار مبتلایان شکسته شد. این ایالت هم اکنون در حال مبارزه با سویه به شدت مسری دلتا است.

 

همچنین به گفته مقامات استرالیایی پیش بینی می شود تعداد مبتلایان جدید بیماری کووید-۱۹ در سیدنی و مناطق اطراف آن که با محدودیت های کرونایی روبرو هستند، افزایش پیدا کند.

 

استرالیا نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه یافته توانست در پایین نگه داشتن آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ بهتر عمل کند و از زمان آغاز همه گیری در این کشور بیش از ۳۱ هزار مبتلا شناسایی و فوت ۹۱۱ تن نیز گزارش شده است.

 

روند واکسیناسیون در این کشور به دلیل محدودیت در تامین واکسن و تغییر توصیه های پزشکی برای تزریق واکسن آسترازنکا به کندی انجام شده است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در حال حاضر واکسیناسیون کرونا در این کشور برای افراد ۴۰ سال به بالا و افرادی که به دلیل مشکل جسمی یا موقعیت شغلی در معرض ویروس قرار دارند، انجام می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------