قدرت انتقال دلتا ۶۰ درصد بیشتر از واریانت های قبلی است



دلتا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پیک پنجم موج بسیار بزرگی است و متأسفانه هر روز رکوردهای جدیدی ثبت می کنیم. 

به گزارش مهر، اکبر فتوحی، با اشاره به پیک پنجم کرونا، افزود: متأسفانه هر روز رکوردهای جدیدی چه از نظر تعداد مراجعه کنندگان، تعداد بستری و حتی آمار مرگ و میر بیماران ثبت می‌کنیم.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: ویروس کرونا از ابتدا سرعت انتقال بالایی داشت و این سرعت بعد از حدود یک سال و نیم دو برابر شده است.

 

وی افزود: می‌توان گفت قدرت انتقال واریانت دلتا ۶۰ درصد بیشتر از واریانت آلفا و همچنین دو برابر واریانت اصلی است که از چین خارج شده است.

 

فتوحی گفت: این سرعت انتقال، منجر به درگیری‌های بیشتری در خانواده‌ها و به خصوص اطفال شده است.

 

وی به راه‌حل اصلی ایجاد ایمنی اشاره کرد و افزود: ایمنی یا عمدتاً از طریق واکسن تحقق پیدا می‌کند و یا از طریق ابتلاء و تعادل بین اینکه چه نسبتی از مردم ایمنی به دست می‌آورند. از طریق ابتلاء و یا واکسن و رفتاری که ویروس در ایجاد واریانت های جدید خواهد کرد، تعیین‌کننده افق یکی دو سال آینده خواهد بود.

 

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در پیک پنجم، نظام سلامت و کادر درمان تجربه بهتری در مدیریت بیماری کووید ۱۹ پیداکرده‌اند و در مجموع شاهد کشندگی کمتری نسبت پیک‌های قبلی هستیم. امیدواریم با واکسینه کردن به‌موقع افراد، عواقب ابتلاء را کمتر کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------