۳۷۸ نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند| پیش‌بینی‌ فاجعه کرونایی از هفته آینده



 کرونا ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
وزارت بهداشت آمار جانباختگان کرونا در شبانه روز گذشته را ۳۷۸ نفر اعلام کرد که بر همین اساس مجموع جانباختگان به ۹۱ هزار و ۷۸۵ نفر رسید. 

 به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، مجموع شمار تلفات کرونا در کشور به ۹۱ هزار و ۷۸۵ نفر رسیده است.

 

از دیروز تا امروز ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که چهار هزار و ۸۳۸ نفر از آنها بستری شدند.

 

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۹۷۹ هزار و ۷۲۷ نفر رسید.

 

تا کنون سه میلیون ۴۲۴ هزار و ۶۵۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

۵ هزار و ۷۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۱۰ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۹۵۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۸۴۴ هزار و ۲۵۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۲۰۶ دُز رسید.

 

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

 

اکنون ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

پیش‌بینی‌ فاجعه کرونایی از هفته آینده در فارس/۷۲ نفر جان باختند

 رئیس علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و مرگ روزانه تعداد زیادی از مردم فارس بر اثر کرونا، در هفته‌های آینده با فاجعه کرونایی در استان مواجه می‌شویم.

 

به گزارش مهر، دکتر مهرزاد لطفی با توجه به روند افزایشی موارد ابتلاء به کروناویروس در فارس و مرگ روزانه تعداد زیادی از هم استانی‌ها بر اثر این بیماری افزود: بی توجهی‌ها و سهل انگاری‌ها در برابر کروناویروس، یک تهدید جدی بوده و افزایش موارد ابتلاء و مرگ و میر را به همراه دارد.

 

او با ابراز نگرانی از وضعیت پیش رو نسبت به بیماری کووید ۱۹ و ورود ویروس جهش یافته دلتای هندی در استان، از افزایش قابل توجه مراجعان به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس (۱۶ ساعته) در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: این روند نشانگر افزایش سرعت ابتلاء به این بیماری و انتقال آن در بین افراد جامعه است.

 

جان باختن ۷۸ نفر در فارس بر اثر کروناویروس در ۷۲ ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فوت ۷۸ نفر در فارس بر اثر کرونا ویروس در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و با هشدار به هم استانی‌ها در خصوص جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی گفت: با توجه به تکمیل ۱۰۰ درصدی ظرفیت بخش‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان، تنها راه برون رفت از این وضعیت شدید بحرانی، همکاری و مشارکت کامل مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به این بیماری است.

 

دکتر لطفی یادآور شد: شدت سرایت پذیری، بیماری‌زایی و مرگ آفرینی ویروس جهش یافته دلتای هندی بسیار بالا است و باید نسبت به رعایت دستورالعمل بهداشتی بیشتر احساس مسئولیت کرد.

 

او ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس طی روز گذشته تاکنون، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا ویروس پرداخت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------