داروی "رمدسیویر" درمان قطعی کرونا نیست



رمدسیویر,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان این‌که داروی "رمدسیویر" درمان قطعی کرونا نیست، گفت: با وجود این‌که ما پروتکل درمانی را تدوین کرده‌ایم اما گاهاً به آن عمل نمی‌شود.

به  گزارش تسنیم؛ دکتر عاطفه عابدینی درباره علت تجویز داروی «رمدسیویر» برای درمان بیماران مبتلا به کرونا اظهار داشت: رمدسیویر یک داروی مجوزدار برای درمان کروناست؛ اگرچه مطالعه WHO و مطالعات دیگری وجود دارد که رمدسیویر را بر مرگ و میر مؤثر نمی‌داند اما برخی از این مطالعات می‌گویند این دارو می‌تواند تعداد روزهای بستری و علائم را کاهش دهد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که برخی مطالعات از عدم اثربخشی رمدسیویر بر مرگ و میر بیماران کرونا حکایت دارند؛ با این وجود این دارو چرا تجویز می‌شود؟ افزود: هر مقاله نتایج و محدودیت‌هایی دارد و معیار ورود (inclusion criteria) و روش مطالعات با یکدیگر متفاوت است؛ یکی از ایراداتی که به برخی مقالات مبنی بر عدم اثربخشی این دارو وارد است، این است که این دارو در فاز ویروسی و در هفته اول مؤثر خواهد بود.

 

رمدسیویر درمان قطعی کرونا نیست

 

عابدینی ادامه داد: البته رمدسیویر درمان قطعی کرونا نیست. اگر این دارو در زمان مناسب تجویز شود روی بار ویروسی اثر خواهد گذاشت و ما مطابق دستورالعمل‌های بین‌المللی پروتکل‌ها را تدوین می‌کنیم، اما متأسفانه برخی پزشکان این دارو را خارج از اندیکاسیون تجویز می‌کنند.  

 

وی گفت: اگر اکسیژن مصرفی بیمار افزایش یافته باشد این دارو دیگر خیلی مؤثر نیست. ما به پزشکان راهنمای بالینی داده‌ایم و پزشکان باید طبق آن عمل کنند تا هزینه‌های تحمیل شده به بیماران افزایش نیابد. پزشکان باید تمام داروها و آنتی بیوتیک‌ها را طبق گایدلاین(راهنماهای بالینی) تجویز کنند؛ با وجود این‌که ما پروتکل درمانی را تدوین کرده‌ایم اما گاهاً به آن عمل نمی‌شود و از پزشکان خواهش می‌کنم بر اساس اصول داروها را تجویز کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------