۵۹۹ فوتی جدید کرونا در کشور | واکسیناسیون مشاغل جدید در مهرماه



کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متاسفانه در شبانه روز گذشته ۵۹۹ بیمار کووید-۱۹ در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. 

 به گزارش ایسنا و بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۳ هزار و ۱۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۳۵۷ نفر از آنها بستری شدند.

 

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۲۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسید.

 

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۸ هزار و ۳۹۳ نفر رسید.

 

خوشبختانه تا کنون ۴ میلیون ۲۳۷ هزار و ۳۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

۷ هزار و ۸۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۲۹ میلیون و ۶ هزار و ۲۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

واکسیناسیون مشاغل جدید در مهرماه + اسامی مشاغل

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برخی مشاغل که واکسیناسیون آنها در مهرماه برنامه ریزی شده، توضیحاتی ارائه کرد.

 

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی با بیان اینکه مشاغلی مانند فروشگاه های زنجیره ای و اینترنتی با شیوع بیماری کرونا به دلیل فعالیت مداوم در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار داشته اند، اظهار داشت: مشاغلی مانند هتل داران و نانوایی ها نیز حتی در شرایط قرمز کرونا مشغول به فعالیت بوده اند و برنامه ریزی برای واکسیناسیون آنها انجام شده است.

 

وی افزود: واکسیناسیون این مشاغل از مهر آغاز خواهد شد البته آغاز واکسیناسیون این مشاغل نیاز به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و تعیین هویت افراد دارد تا از این طریق واکسن مورد نیاز این گروه از مشاغل نیز تامین شود.

 

بنابر اعلام وبدا رئیسی ادامه داد: به دلیل پراکندگی این افراد در کشور باید آمار تعداد افراد مشخص شود و با توجه به ورود گسترده واکسن از مهر ماه واکسیناسیون این دسته از مشاغل نیز از ماه آینده آغاز خواهد شد.

 

توزیع داروی درمان "قارچ سیاه" در داروخانه‌های منتخب / ورود مستمر محموله‌های جدید

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع داروی "آمفوتریسین بی" در داروخانه های منتخب سراسر کشور خبر داد.

 

به گزارش ایسنا،   دکتر حیدر محمدی با اشاره به کمبود مقطعی داروی آمفوترسین بی که به دلیل افزایش بیماران مبتلا به موکور (قارچ‌سیاه) گفت: در گذشته میزان نیاز ماهانه کل کشور به این دارو تنها ۸ الی ۹ هزار عدد بود اما با افزایش موارد ابتلا به قارچ سیاه در بیماران مبتلا به کرونا دلتا، میزان مصرف دوماهه کشور طی یک هفته به اتمام رسید.

 

وی افزود: سازمان غذا و دارو بلافاصله نسبت به واردات فوریتی این دارو اقدام و داروی مورد نیاز روز گذشته وارد کشور شده و پس از شناسه گذاری تحویل شرکت‌های پخش شد.

 

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: آمفوتریسین بی از روز گذشته(۹ شهریور) در داروخانه‌های منتخب سراسر کشور توزیع شده و در دسترس بیماران قرار دارد.

 

بابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، به گفته وی واردات داروی آمفوترسین تا رفع نیاز کامل بیماران ادامه خواهد داشت و به صورت مستمر وارد و توزیع خواهد شد، اگرچه منطق و قوانین جاری کشور حکم می‌کند به منظور مدیریت هرچه بیشتر منابع، تجویز این اقلام با نهایت دقت و مطابق دستورالعمل های ابلاغی معاونت درمان انجام شود و دانشگاه های علوم پزشکی نیز باید در اجرای این راهنماهای الزامی نظارت کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------