قطع چرخه کرونا نیازمند تزریق واکسن به ۷۵ درصد جمعیت کشور است



تزریق واکسن,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت و درمان گفت: برای کنترل بیماری کرونا باید بیش از ۷۰ تا ۷۵ درصد جمعیت کشور واکسن بزند تا چرخه بیماری کرونا در کشور قطع شود. 

به گزارش ایرنا ، «سید حامد برکاتی» در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما افزود: برای مقابله با ویروس کرونا راهی به جز تزریق واکسن نداریم و با توجه به ۲۰ ماه درگیری کشور با کرونا تجربه نشان داده است که تزریق واکن کرونا واجب است.

 

وی با بیان اینکه واکسیناسیون به تامین سلامت مردم کمک می کند، ادامه داد: چیزی که واضح است تزریق واکسن به سلامتی مردم کمک می کند و عدم واکسیناسیون ساده انگاری بیماری کرونا است، چیزی که در پیک پنجم خود را به خوبی در کشور نشان داد.

 

مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت و درمان یادآورشد: همانطوری که سازمان بهزیستی اعلام کرد اواخر تیرماه سال جاری در آسایشگاهایی که سالمندان آنها دو دوز واکسن را تزریق کردند ۷۵ درصد ابتلای به بیماری کرونا کم شد و ۶۵ درصد مرگ و میر سالمندان نیز کاهش یافت در حالی که متوسط سن سالمندان در آسایشگاه ها بیش از ۷۰ سال سن بود.

 

برکاتی تاکید کرد: اگر بخواهیم به سلامتی خود، خانواده و عزیزان توجه کنیم، تزریق واکسن یک وظیفه اجتماعی مهم ما است  زیرا تنها موردی که می تواند از بیماری کرونا جلوگیری کند، تزریق واکسن کرونا است.

 

مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه هم اکنون 94 درصد سالمندان کشور واکسن تزریق کرده اند ، گفت: تا زمانی که واکسن به شخص زده نشود ایمنی ایجاد نمی شود و برای سلامت جامعه همه ما ناچار به زدن واکسن کرونا هستیم.

 

در ادامه «علی اکبر حقدوست » متخصص اپیدمیولوژیست در این برنامه تاکید کرد: سلامتی حق مردم است و برای تحقق این مساله مهم باید دولتمردان دسترسی مردم را به واکسن تسهیل کنند و در زمینه مزیت های تزریق واکسن نیز به مردم اطلاعات درست و صحیحی داده شود.

 

وی گفت: برخی افراد تزریق واکسن را سخت می پذیرند و باید به سوالات این افراد پاسخگو باشیم و با جواب علمی قانع کنیم که برای کنترل این بیماری باید واکسن کرونا تزریق شود.

 

این متخصص اپیدمیولوژیست اظهاردشات: هم اکنون درصدی از جمعیت ایران و جمعیت کشور هخای مختلف جهان واکسن نمی زنند ولی با اجبار نمی شود واکسن تزریق کرد، اما با اعتماد سازی و اطلاع رسانی مناسب باید این افراد برای زدن واکسن قانع کرد.

 

حقدوست تاکید کرد: تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی و دارو مهم ترین راهکار مقابله با بیماری کرونا است در حالی که داروی موثری برای مهار این بیماری نداریم و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز محدودیتهای زیادی را برای افراد به وجود می آورد، لذا تنها راهکار مناسب برای مقابله با این بیماری زدن واکسن است تا زندگی مردم راحت شود، همانطوری که هم اکنون در کشورهای مختلف جهان توانسته اند با تزریق واکسن این بیماری را کنترل کنند.

 

رییس سازمان غذا و دارو در این برنامه تلویزیونی گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم واکسن مورد نیاز کشور را از منابع داخلی و یا خارجی تامین کنیم.

 

«محمد رضا شانه ساز» افزود: انتظار داریم با توجه به افزایش واردات واکسن تا اواسط آبان ماه سال جاری بتوانیم تمام جمعیت هدف خود را واکسینه کنیم تا به یک ایمنی جمعیتی برسیم.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر دو تولیدکنندده داخلی ( برکت و پاستور) موفق شدند که واکسن خود را برای انجام واکسیناسیون برساند و سه تولید کننده داخلی دیگر ( رازی ، فخرا و سیناژن) وارد فاز سوم شده اند و حتی برای تایید واکسن برکت توسط سازمان بهداشت جهانی اقدامات مورد نیاز آغاز شده است.

 

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به رفع کمبود انسولین در کشور نیز بیان کرد: در حال حاضر کمبودی در انسولین نداریم و بیماران مورد نیاز به داروی انسولین با راه اندازی سامانه مربوطه در حال شناسایی هستند و انتظار داریم تا پایان سال جاری با تولید انسولین در 4 کارخانه تولید کننده در داخل، بتوانیم در تولید انسولین به خودکفایی برسیم.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------