نقش بی‌ام‌آی بالا در افزایش خطر مرگ بیماران کرونایی



بیماران کرونایی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان "دانشگاه گوتنبرگ" در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند شاخص توده بدنی یا بی ام آی بالا با افزایش خطر مرگ و احتمال بستری طولانی مدت افراد مبتلا به کرونا در آی سی یو مرتبط است. 

به گزارش ایسنا و به نقل از اس تی دی، نتایج یافته‌های مطالعه اخیر محققان سوئدی حاکی از ان است که احتمال بستری طولانی مدت بیماران مبتلا به کرونای دارای بی ام آی بالا در بخش آی سی یو بیشتر است و این موضوع احتمال مرگ آنها را نیز افزایش می‌دهد.

 

بر اساس مطالعه جدیدی که این هفته در مجله " PLOS ONE" منتشر شد، محققان دانشگاه گوتنبرگ نشان دادند که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ با  شاخص توده بدنی بالا (BMI) احتمال آنکه مدت طولانی در آی سی یو بستری شده و جان خود را از دست دهند، بیشتر است.

 

گفتنی است پیشتر نیز محققان گفته بودند شاخص توده بدنی بالا یک عامل خطرناک در ابتلا به کووید-۱۹ شدید محسوب می‌شود. چاقی علاوه بر اینکه خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا را افزایش می‌دهد؛ ثابت شده که نیاز به تنفس مکانیکی مرتبط با سایر بیماری‌های عفونی تنفسی مانند آنفلوآنزا و ذات الریه را نیز افزایش می‌دهد.

 

در مطالعه جدید محققان داده‌های ۱۶۴۹ بیمار مبتلا به کووید -۱۹ را تجزیه و تحلیل کردند. تمام بیماران مورد بررسی قرار گرفته این مطالعه که بالای ۱۸ سال بودند، طی یک بازه زمانی مشخص به دلیل ابتلا به این بیماری در بخش آی سی یو بستری شده بودند و داده‌های قد و وزن تمامی آنها نیز در دسترس بود. اکثر افراد مورد مطالعه شاخص توده بدنی بالایی داشتند. ۳/۷۸ درصد اضافه وزن داشتند. ارتباط معنی داری بین افزایش شاخص توده بدنی و احتمال بستری شدنی طولانی تر(بیش از ۱۴ روز) و در نتیجه خطر افزایش مرگ افراد مشاهده شد.

 

محقان دریافتند افرادی که دارای شاخص توده بدنی ۳۵ کیلوگرم در متر مربع یا بیشتر بودند احتمال طولانی تر شدن زمان بستری و خطر مرگ آنها دوبرابر بود. محققان اظهار کردند چاقی یک عامل خطرناک در تشدید این بیماری محسوب می‌شود و به همین دلیل پزشکان میبایست به شاخص توده بدنی بیماران مبتلا به این بیماری توجه کنند.پیشنهاد می‌کنیم که افراد چاق مبتلا به این بیماری هنگام بستری شدن در بیمارستان تحت نظارت بیشتری قرار گیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------