۱۸۱ نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند | تزریق دو دُز واکسن، شرط ورود به ایران



 کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته متاسفانه ۱۸۱ بیمار کووید-۱۹ در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. 

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۸۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

 

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۶۵۹ نفر رسید.

 

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۴ هزار و ۲۵۶ نفر رسید.

 

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۳۰۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

۴ هزار و ۶۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۳۴ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۵۸۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

در حال حاضر ۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

 

 تزریق دو دُز واکسن، شرط ورود به ایران / ظرفیت گردشگری سلامت در شهرهای بزرگ

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: شرط ورود هر کسی به کشور زدن دو دوز واکسن کرونا است.

 

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی ظهر امروز در نشست مشترک وزیران امور خارجه، میراث فرهنگی و گردشگری و بهداشت و درمان که در محل وزارت خارجه با محوریت گردشگری برگزار شد، با ارائه آماری از میزان واکسیناسیون صورت گرفته در کشور در دو دوز اول و دوم گفت: علیرغم واکسیناسیون صورت گرفته و ادامه آن، مردم همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا روند شیوع ویروس در کشور کند شود.

 

وی با بیان اینکه هر کسی که می‌خواهد وارد کشور شود باید حتما دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشد، گفت: ما تلاش‌مان این است که با هماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت گردشگری موضوع دیپلماسی سلامت را تقویت کنیم و بتوانیم خدمات بیشتری را به کسانی که به کشورمان برای دریافت تسهیلات بهداشتی مراجعه می‌کنند، ارائه کنیم.

 

عین‌اللهی با بیان اینکه ارائه مناسب خدمات بهداشتی به گردشگران سلامت باعث تبلیغ در مورد خدمات بهداشتی ایران خواهد بود و این موضوع منافع خوبی را برای کشور به همراه دارد، گفت:‌ ما به تمام دانشکده‌های علوم پزشکی در مرزها اعلام کرده‌ایم که موضوع گردشگری سلامت را راه‌ بیاندازند. در شهرهای بزرگ نیز ظرفیت‌های خوبی برای  گردشگری سلامت وجود دارد و می‌توانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

 

وی گفت:‌ امیدواریم در این جلسه بتوانیم تصمیمات خوبی در عرصه گردشگری و توسعه آن از جمله گردشگری سلامت با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و آیین‌نامه های مربوطه در این زمینه اخذ کنیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------