اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

استفاده از ماسک خطر ابتلا به کرونا را تا ۵۳ درصد کاهش می دهد



ماسک,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
بر اساس مطالعه جدید محققان، وقتی مردم برای کاهش شیوع ویروس کرونا از ماسک استفاده می‌کنند، تعداد موارد ابتلا به عفونت‌های جدید کووید ۱۹ تا ۵۳ درصد کاهش می‌یابد. 

به گزارش مهر به نقل از وب مِد، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها نیز در کاهش تعداد مبتلایان مؤثر بود، اما استفاده از ماسک مؤثرترین ابزار برای مقابله با ویروس کرونا بود.

 

محققان این مطالعه می‌گویند: «اقدامات شخصی و اجتماعی، از جمله شستن دست‌ها، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری فیزیکی در کاهش بروز کووید ۱۹ مؤثر است.»

 

تیم تحقیقاتی که شامل متخصصان بهداشت عمومی و بیماری‌های عفونی در استرالیا، چین و بریتانیا بود، ۷۲ مطالعه را در مورد اقدامات احتیاطی کووید ۱۹ در طول پاندمی ارزیابی کردند. سپس آنها هشت مطالعه را بررسی کردند که بر روی شستن دست‌ها، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری فیزیکی تمرکز داشتند.

 

در میان شش مطالعه‌ای که استفاده از ماسک را بررسی کردند، محققان به کاهش ۵۳ درصدی موارد ابتلاء به کووید ۱۹ پی بردند. در تجزیه و تحلیل گسترده‌تر با مطالعات بیشتر، مشخص شد پوشیدن ماسک باعث کاهش انتقال کرونا، موارد ابتلاء و مرگ و میر می‌شود.

 

در یک مطالعه در ۲۰۰ کشور، استفاده اجباری ماسک منجر به تقریباً ۴۶٪ کاهش پیامدهای منفی کووید ۱۹ شد. در مطالعه دیگری در ایالات متحده، انتقال ویروس کرونا در ایالت‌هایی که استفاده از ماسک اجباری بود، ۲۹ درصد کاهش یافت.

 

در میان پنج مطالعه‌ای که به فاصله گذاری فیزیکی پرداخته بود، محققان به کاهش ۲۵ درصدی در میزان ابتلاء به کووید ۱۹ پی بردند. یک مطالعه در ایالات متحده کاهش ۱۲ درصدی در انتقال ویروس کرونا را نشان داد، در حالی که مطالعه دیگری در ایران از کاهش در مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ خبر داد.

 

به گفته محققان، شستن دست‌ها همچنین کاهش قابل توجهی در موارد ابتلاء به کووید ۱۹ را تا ۵۳ درصد نشان می‌دهد.

 

محققان خاطرنشان می‌کنند: «احتمالاً کنترل بیشتر پاندمی کووید ۱۹ نه تنها به پوشش بالای واکسیناسیون و اثربخشی آن بستگی دارد، بلکه به پایبندی مداوم به اقدامات مؤثر و پایدار بهداشت عمومی نیز وابسته است».

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------