هشدار کارشناسان: جهان ممکن است با همه‌گیری‌های خطرناک‌تری مواجه شود



بیماری های همه گیر,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یکی از دست‌اندرکاران ساخت واکسن آسترازنکا با این هشدار که ظهور بیماری های همه گیر درآینده ممکن است حتی خطرناک تر و کشنده تر از کرونا باشند، خواستار تقویت آماگی جهانی برای رویارویی احتمالی با خطراتی بزرگ تر از کرونا در سال های آتی شد. 

به گزارش ایرنا، تارنمای انگلیسی شبکه خبری بی‌بی‌سی امروز نوشت که سارا گیلبرت در جریان سخنرانی‌ای که مشروح آن از این شبکه پخش خواهد شد، گفت که جهش‌های سویه جدید ویروس کرونا به افزایش سرایت آن منجر خواهد شد و علاوه بر آن مصونیت ناشی از واکسیناسیون یا ابتلای قبلی ممکن است کارایی کمتری در پیشگیری از ابتلا به اومیکرون داشته باشند، بنابراین مردم باید تا زمانی که همه چیز در مورد این سویه آشکار نشده، احتیاط کنند.

 

با این وجود، گیلبرت هشدار داد که همه‌گیری‌های آتی شاید مرگبارتر باشد و در نتیجه لازم است تا بودجه بیشتری صرف آمادگی در برابر همه‌گیری‌ها شود تا پیشرفت‌های اخیر از دست نروند.

 

وی گفت: این آخرین باری نخواهد بود که یک ویروس جان و معیشت ما را تهدید می‌کند. حقیقت آن است که همه‌گیری بعدی ممکن است بدتر باشد. ممکن است مسری‌تر یا کشنده‌تر یا توأمان مسری و کشنده باشد. پیشرفت‌ها و دانشی که به دست آورده‌ایم نباید تباه شوند.

 

حدود ۱۵ روز از شناسایی سویه اومیکرون در جنوب آفریقا گذشته و نزدیک به ۴۰ کشور موارد ابتلا به این سویه را ثبت کرده‌اند. گرچه سازمان جهانی بهداشت این سویه را «نگران‌کننده» طبقه‌بندی کرده و میزان سرایت آن ۵ برابر سویه مرگبار دلتا برآورد شده، تاکنون بیماری از ابتلا به این سویه فوت نکرده و علائم آن عموماً خفیف گزارش شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------