آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

ضارب سلمان رشدی به تلاش برای قتل درجه ۲ متهم شد



سلمان رشدی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
دفتر دادستانی ناحیه چاتائوکا روز شنبه گفت که هادی مطر مظنون به حمله به سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به پیامبر اسلام (ص) توهین کرده، در ایالت نیویورک آمریکا به تلاش برای قتل متهم شده و بدون مجوز تودیع وثیقه در بازداشتگاه به سرمی برد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، جیسون اشمیت دادستان ناحیه چاتائوکا گفت که مطر ۲۴ ساله از فیرفیو در نیوجرزی جمعه شب به تلاش برای قتل درجه ۲ و  حمله درجه ۲ متهم شده است.

 

اشمیت افزود که نیروهای امنیتی فدرال و ایالتی برای پی بردن به نقشه و مقدمات قبل از اجرای این حمله و امکان وارد کردن اتهامات بیشتر به مطر، همکاری می کنند.

 

رشدی در پی حمله روز جمعه و ساعت ها جراحی، با دستگاه تنفس مصنوعی زنده مانده و توانایی سخن گفتن ندارد.

 

به گفته شبکه ان بی سی نیویورک، مطر که در کالیفرنیا به دنیا آمده، اخیرا به نیوجرزی نقل مکان کرده بود و یک گواهینامه جعلی رانندگی به همراه داشته است.

 

پلس روز جمعه گفته که هنوز نتوانسته انگیزه حمله به رشدی ۷۵ ساله را بیاید.

 

سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی که به پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود، روز جمعه به وقت محلی هنگامی که قصد داشت در غرب نیویورک سخنرانی کند، مورد حمله قرار گرفت.

 

بر اساس بیانیه پلیس نیویورک، یک مظنون مرد در ساعت ۱۱ روز ۱۲ اوت ۲۰۲۲  (۲۱ امرداد) به سمت تریبون دوید و به سلمان رشدی و مصاحبه‌کننده حمله‌ور شد. برخی منابع خبری نیز می گویند سلمان رشدی ۱۰ تا ۱۵ چاقو خورده که یکی از آنها به گردن او اصابت کرده است.

 

سلمان رشدی در سال ۱۳۶۷ کتاب موهن "آیات شیطانی" را منتشر کرد که خشم مسلمانان جهان را برانگیخت.

 

در پی این اقدام موهن سلمان رشدی، او ناچار به زندگی پنهانی تحت تدابیر شدید امنیتی شد و از آنجا که دولت انگلیس زمینه انتشار این کتاب اهانت آمیز را فراهم کرده بود، با صرف هزینه های گزاف مسوولیت حفاظت از جان او را برعهده گرفت و او بارها ناچار به تغییر محل اقامت خود شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------