آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

دستور به تکذیب فوری اطلاعات جعلی



مرکز ملی فضای مجازی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
مرکز ملی فضای مجازی، نهادهای دولتی و عمومی را موظف به تکذیب اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، طی حداکثر یک ساعت، در صورت تشخیص «جعلی» بودن کرد.

به گزارش بهارنیوز، بر اساس این بیانیه، صدور تکذیبیه درباره اخبار «جعلی و تحریف شده» در فضای مجازی از سوی دستگاه ذی ربط باید حداکثر ظرف مدت ۶۰ دقیقه انجام شود.

 

همچنین این بیانیه می‌گوید دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها باید حداقل ظرف ۲۴ ساعت اقدام به «پاسخگویی و اطلاع رسانی موثر، دقیق، جامع و به هنگام» پیرامون «اخبار جعلی و تحریف شده» کنند.

 

ملزم کردن وزارتخانه ها، موسسات، شرکت‌های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی به پاسخگویی به «اخبار جعلی» در حالی است که بسیاری از نهادهای رسمی ایران حتی انتشار گزارشهای ماهانه خود را متوقف کرده و دسترسی به پایگاههای داده و آمار سایت اینترنتی خود را نیز محدود کرده‌اند.

 

از جمله این نهادها، بانک مرکزی، وزارت صمت، گمرک ایران، وزارت نفت و دیگر نهادهای دولتی است که در انتشار آمارهای کشور محدودیت گسترده اعمال کرده‌اند؛ بطوری که برای نمونه بانک مرکزی از پاییز ۱۳۹۷ هیچ آماری درباره تحقق بودجه دولتی منتشر نکرده و تقریبا از همان زمان وزارت نیرو آمارهای تفصیلی نیروگاههای برقی، گمرک ایران آمارهای تفصیلی تجارت خارجی و وزارت نفت همه آمارهای خود را از دسترس خارج کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------