آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

نماینده مجلس: استیضاح وزیر بهداشت منتفی شد/ در آینده مشکل کمبود دارو چندین برابر خواهد شد



وزیر بهداشت،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان محلس درخصوص مشکل نقدینگی صنعت دارو و به دنبال آن کمبود دارویی که با آن مواجه خواهیم شد، بیان می‌کند که متاسفانه با نیمایی شدن قیمت ارز برای دارو، تولیدکننده نقدینگی کافی برای تامین ارز را ندارد و مجبور است از بانک‌های عامل وام بگیرد ولی متاسفانه جلوی اعطا وام هم از طرف بانک مرکزی گرفته شده است یعنی به سختی می‌توانند برای تامین ارز و خرید ارز نیمایی وام بگیرند. حال چه وارد کننده دارو باشد و چه واردکننده مواد اولیه، اگر همکاری برای تامین ارز صورت نگیرد، واردات دارو هم به سختی انجام می‌شود. همانطور که الان هم با مشکلات عدیده‌ای برای تامین و کمبود دارو مواجه شده‌ایم، در آینده کمبود چندین برابر خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به معاون ارزی بانک مرکزی ضمن هشدار نسبت به بروز کمبودهای شدید دارویی در ماه‌های آتی به‌دلیل مشکل نقدینگی صنعت دارو، بر ضرورت در اولویت قرار گرفتن تأمین ارز نیمایی دارو تأکید کرد.

 

همایون نجف‌آبادی، عضو کمیسوین بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با انتخاب درباره وضعیت تامین دارو در آینده عنوان کرد: «همانطور که آقای دکتر محمدی، نمایندگان دیگر و بنده پیشتر عنوان کرده بودیم، متاسفانه با نیمایی شدن قیمت ارز برای دارو، تولیدکننده نقدینگی کافی برای تامین ارز را ندارد و مجبور است از بانک‌های عامل وام بگیرد ولی متاسفانه جلوی اعطا وام هم از طرف بانک مرکزی گرفته شده است یعنی به سختی می‌توانند برای تامین ارز و خرید ارز نیمایی وام بگیرند. درواقع با قیمت 27 هزار تومان هم حساب کنید، نسبت به 4 هزار تومان باید هفت برابر نقدینگی داشته باشند که برای کارخانه و صنعت به شدت دشوار است. حال چه وارد کننده دارو باشد و چه واردکننده مواد اولیه، اگر همکاری برای تامین ارز صورت نگیرد، واردات دارو هم به سختی انجام می‌شود. همانطور که الان هم با مشکلات عدیده‌ای برای تامین و کمبود دارو مواجه شده‌ایم، در آینده کمبود چندین برابر خواهد شد.»

 

این نماینده مجلس همچنین درباره عدم اعطای وام از سوی بانک مرکزی، بیان کرد: «در کمیته دارو صحبت شده و شفافیت هم ایجاد شده ولی متاسفانه تا به حال جواب مثبتی گرفته نشده.»

 

نجف‌آبادی همچنین درباره استیضاح وزیر بهداشت گفت: «تعداد امضاها به 7 نفر رسید و استیضاح منتفی شد. ولی جلسه کمیسیون درمورد استیضاح برقرار بود و از همان ابتدای جلسه اعلام شد که استیضاح به صحن نمی‌رود چون تعداد امضا کم است. با این حال سوال و جواب‌ها انجام شد و کسانی که جزو امضاکنندگان طرح استیضاح بودند مشکلات و مسائل را عنوان کردند و آقای وزیر هم پاسخ دادند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------