آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

محمدعلی پورمختار: اتفاقاتی که اخیرا افتاد، نشان‌دهنده نیاز به گفت‌وگوی ملی است



اخبار,اخبار سیاسی,محمدعلی پورمختار

محمدعلی پورمختار، عضو فراکسیون ولایت تاکید کرد: اتفاقاتی که اخیرا در کشور افتاد این را نمایان‌تر کرد که به گفت‌وگوی ملی و وحدت نیاز است. او معتقد است که گفت‌وگو میان جناح‌ها در شرایط امروزی یک ضرورت است چرا که شعار دشمنان ایجاد اتحاد میان همه نیروهای معاند و مخالف نظام است.

محمدعلی پورمختار نماینده کبودرآهنگ و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با تاکید بر لزوم انجام گفت‌وگوی ملی، گفت: جناح‌ها باید عاقل باشند و ضرورت‌ها، اهمیت‌ها و نیازهای مردم و کشور را خوب تشخیص دهند تا به جای اینکه به رفتارهای سیاسی دست بزنند اتفاق نظر کنند و جلسات کارشناسی و تخصصی تشکیل دهند تا به دولت و مجلس راهکار نشان دهند.

 

وی تصریح کرد: در حوزه‌هایی که جناح‌ها حضور دارند از جمله در حوزه‌های سیاسی باید دست به آگاه‌سازی زد. در حال حاضر نسل جوان ما هیچ اطلاعی از گذشته این کشور در زمان پهلوی و دستاوردهای انقلاب ندارد و اگر هم اطلاعی داشته باشد بسیار کم است. این آگاه‌سازی برعهده سیاسیون و جناح‌های مختلف است.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که اخیرا در کشور افتاده این را نمایان‌تر کرد که نیاز به گفت‌وگوی ملی و وحدت وجود دارد. باید روش‌های عملی و اجرایی برای گفت‌وگوی ملی را در پیش بگیریم تا بتوانیم مشکلات را در عمل حل کنند. طبیعتا بحث‌های سیاسی هم ذیل آن تعریف می‌شود و می‌توانیم راجع به این موضوعات هم مذاکره داشته باشیم.

 

پورمختار یادآور شد: به نظر می رسد گفت‌وگو میان جناح‌ها در شرایط امروزی یک ضرورت است، چرا که شعار دشمنان ایجاد اتحاد میان همه نیروهای معاند و مخالف نظام است. از منافقین و سلطنت‌طلب‌ها گرفته تا گروه‌هایی که به عناوین مختلف به کشورهای دیگر وابستگی دارند می‌خواهند همه معاندان و مخالفان نظام را زیر یک پرچم جمع کنند، لذا شایسته نیست که جناح‌های سیاسی با هم معارضه داشته باشند و اختلاف ایجاد کنیم. ضرورت امروز ایجاب می‌کند که این کار صورت بگیرد.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا بستر گفت‌وگوی ملی در کشور وجود دارد یا نه، اظهارداشت: قطعا هست. بنده جداگانه با آقایانی در مجلس و بیرون از مجلس صحبت کردم و همه به گفت‌وگوی ملی اعتقاد دارند. اما در عمل هیچ‌کس پیش قدم نمی‌شود و فعالیتی نمی‌کند بلکه بعضا بحث‌هایی مطرح می‌شود.

 

این عضو فراکسیون ولایت از تشکیل گروهی تحت عنوان گروه هشت به منظور ایجاد گفت‌وگوی ملی خبرداد و تاکید کرد: در حال حاضر قرار است گروه هشت تشکیل شود تا جناح‌ها با هم و در کنار هم مذاکره داشته باشند. تشکیل این گروه در بیرون از مجلس مطرح است؛ اما در عمل محقق نمی شود. این گروه قرار است از طیف‌های مختلف چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا تشکیل شود تا هر طیف مواضع خودش را مطرح کند. در این گروه اگر نظرات به یکدیگر نزدیک شود چه بهتر و اگر نشود هم حداقل به حل مسائل جاری و مشترک و مشکلات کشور پرداخته می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------